بارداری

هفته سی و هفتم بارداری

وضعیت مادر و جنین در هفته سی و هفتم بارداری

در هفته سی و هفتم بارداری بسیار نزدیک به بچه‌دار شدن هستید. اگر کودک شما در این هفته به دنیا بیاید، هیچ مشکلی با زایمان زودرس نخواهد داشت. خیلی از زنان خرید لباس و چیزهای ضروری برای کودکشان را تا سه ماهه سوم به تأخیر می‌اندازند تا مطمئن شوند که همه چیز به خوبی پیش می‌رود. اگر چه این هفته‌های آخر از نظر جسمانی ناراحت‌کننده هستند اما ممکن است از این که رو به انجام است، احساس یأس و ناامیدی کنید. عادت کرده‌اید که کودکی را در درون خود داشته باشید، حرکت‌هایش را احساس کنید، با او ارتباط برقرار کنید.
بعضی از زنان باردار نگرانند که مبادا بعد از تولد، کودکشان را دوست نداشته باشند. همه این نگرانی‌ها عادی است. اگر چه این نگرانی‌ها در مورد همه صدق نمی‌کند. نگران نباشید کودک شما بسیار باهوش است و به والدینش کمک می‌کند که عاشق او شوند.

تغییرات جسمانی شما در هفته سی و هفتم بارداری

کمرتان درد می‌کند، لگن شما غر غر می‌کند و مثانه‌تان تحمل بیش از چند میلی‌لیتر ادرار ندارد.
ترشحات واژینالی افزایش یافته و نیاز دارید از لباس‌های زیر با آستر جذب‌کننده استفاده کنید. این ترشحات کاملاً نرمال است ولی اگر فراوان است یا با سوزش و خارش و بوی زننده همراه باشد، غیرعادی است. باید با پزشکتان مشورت کنید.
مقدار زیادی پرخونی لگنی و فعالیت هورمونی اتفاق می‌افتد و این کاملاً طبیعی است.
ممکن است یک حس به برق وصل شدن ناگهانی به مثانه شما دست بدهد که باعث شود از جا بپرید و در نتیجه حس کنید که خودتان را خیس کرده‌اید. مادامی که نشانه‌های دیگر ادراری مانند عفونت مجاری ادراری نداشته باشید، جای نگرانی نیست؛ ممکن است سر بچه وارد لگن شده باشد و سر استخوانی او نزدیک به مثانه باشد.

تغییرات عاطفی شما در هفته سی و هفتم بارداری

در هفته سی و هفتم بارداری ، هیجان در شما و همسرتان ایجاد می‌شود. ذهنتان مستعد به خواب رفتن و تصور کردن چگونگی فرزندتان است. خودتان را در حالتی که کودکتان را در آغوش گرفته‌اید، مجسم می‌کنید و ممکن است وحشت داشته باشید که آیا همه چیز خوب پیش می‌رود؟ اگر مشکلی پیش آید، چگونه با آن کنار بیایید؟
ممکن است نگران کنار آمدن با درد زایمان طبیعی باشید. ترس از ناشناخته‌ها تخیلِ ما را بهتر و نتایج را فاجعه‌آمیزتر می‌کند. بیشتر مادران دنبال اطمینان خاطر هستند. نگه داشتن ترس نزد خودتان اوضاع را بدتر می‌کند. دنبال منابع قابل اعتماد باشید که ترس شما را محدود می‌کند.
اگر برای سزارین تشکیل پرونده داده‌اید، تاریخ آن را در دفترچه خاطرات یا تقویم خودتان یادداشت کنید. در مورد تغییر ارتباط با همسرتان و اینکه چگونه مادری باشید، صرف مقداری وقت و فکر ضروری است. پدر و مادر بودن در دوران بارداری شروع می‌شود، نه وقتی که بچه به دنیا آمد.

تغییرات جنین شما در هفته سی و هفتم بارداری

جنین فضای کافی برای حرکت همه بدنش به اطراف را ندارد اما هنوز می‌تواند خودش را به موقعیت‌های راحت‌تری بچرخاند. وقتی احساس ناراحتی و فشار می‌کند، با زدن ضربه به قفسه سینه یا لگن شما، اعتراض خود را نشان می‌دهد و این یعنی بلند شوید و کمی حرکت کنید. جنین در این هفته حدود ۵۰۰ گرم وزن اضافه می‌کند.
موهای نرم کرک‌مانندی که سطح پوست بدن جنین را پوشانده و همچنین ماده چرب سفید رنگی (Vernixcaseosa) که برای محافظت پوست بدن جنین بسیار مفید است، همه سر از روده جنین شما در آورده و به فضولات دیگر در اولین مدفوع جنین می‌پیوندند.

توصیه‌های این هفته

چند عکس برای ثبت هفته‌های آخر بارداری بگیرید. شما در سال‌های بعد که به آنها نگاه می کنید، متعجب می‌شوید که چگونه پوست شما می‌توانسته است این قدر کش بیاید. دور کمر خود را در این هفته اندازه‌گیری کنید و ببینید که نسبت به چند هفته گذشته چقدر رشد کرده است.
اگر قصد زایمان در منزل را دارید، با پزشک خود در مورد وسائل مورد نیاز صحبت کنید. ملافه پلاستیکی روی تختخواب باید همچنان حفظ شود.
یک تخت سفری گرم برای بچه ضروری است و شماره تلفن‌های ضروری را کنار تلفن بگذارید.
اگر قصد زایمان در بیمارستان را دارید، چمدانتان را ببندید. لباس، وسایل بهداشتی برای خود و بچه، پوشک بچه و هرگونه دارویی که نیاز دارید را فراموش نکنید.

لینک سایر هفته های بارداری:

[row style=”small” width=”custom” custom_width=”650px”] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته سی و ششم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D8%B4%D8%B4%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته های بارداری” color=”success” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته سی و هشتم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D9%87%D8%B4%D8%AA%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [/row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *