مقالات راهنمای خرید والدین

محل شارژ ماشین شارژی کجاست؟ نحوه شارژ ماشین و موتور شارژی کودکان

محل شارژ ماشین شارژی کجاست؟ نحوه شارژ ماشین و موتور شارژی کودکان

موتور شارژی و ماشین شارژی از دسته وسایل سرگرم‌کننده برای کودکان است که می‌تواند مهارت‌های ذهنی و حرکتی کودکان را تقویت نماید. ماشین شارژی یک اسباب بازی گران‌قیمت است و باید در نگهداری آن دقت زیادی داشت. در محل شارژ ماشین شارژی و موتور شارژی قطعه‌ای به نام باتری وجود دارد که باید در هنگام شارژ و خرید آن، نکات مهمی را مدنظر داشت.

نحوه شارژ ماشین و موتور شارژی کودکان

برای شارژ موتور ماشین شارژی نیاز به شارژر اتومات و مجهز به قطع‌کن است؛ چنانچه همراه دستگاه اسباب بازی تحویل نشده باید آن را به طور جداگانه خریداری کنید. هرگز نباید به جای شارژر از آداپتور استفاده کنید چون باعث شارژ بیش از حد باتری و خراب شدن ماشین شارژی می‌شود. معمولا باتری‌ها دارای جریانی بین 3 تا 12 آمپر هستند و شارژر باید ماشین شارژی را تا حداکثر 20 درصد جریان باتری شارژ کند. با توجه به آنچه گفته شد بایستی برای باتری دارای تا 7 آمپر از شارژر یک آمپر استفاده کرد و در باتری‌های بالاتر از 7 آمپر از شارژر دارای 2 آمپر به کار برد.

مدت زمان لازم برای شارژ باتری ماشین شارژی

میزان شارژ باتری‌های نو در شرایط استاندارد که در انبار نگهداری می‌شوند و یا در حال جابه‌جایی هستند در حدود 50 درصد است. دقت کنید که بعد از خرید ماشین شارژی و قبل از استفاده از آن باید از محل شارژ ماشین شارژی آن را با یک شارژر اتومات تا رسیدن به شارژ کامل شارژ نمایید. برای اولین بار که ماشین شارژی را به شارژ می‌زنید مدت زمان شارژ مشخص نیست و پس از شارژ کامل رنگ چراغ سبز شده و شارژر به صورت خودکار قطع می‌شود.

نکات مهم برای شارژ ماشین شارژی

نکات مهم برای شارژ ماشین شارژی

نکات مهم برای شارژ ماشین شارژی

شارژر باتری یکی از قطعات مهم در اسباب بازی های برقی کودکان است که با قرارگیری در محل شارژ ماشین شارژی و اتصال آن به پریز برق، می‌تواند اسباب بازی را شارژ کند. شارژر باتری ماشین شارژی این قابلیت را دارد که ولتاژ برق شهری را از 220 ولت کاهش دهد و به مقدار مناسب با باتری ماشین و موتور شارژی تبدیل کند.

در ادامه نکات مهمی را در مورد شارژ ماشین شارژی بیان می‌کنیم:

  1. ماشین باید به مدت 12-16 ساعت قبل از اولین استفاده شارژ شود.
  2. بعد از هر بار استفاده باید به مدت 8 تا 10 ساعت ماشین را به شارژ زد.
  3. در هنگام اتصال محل شارژ ماشین شارژی به برق نباید از آن استفاده کنید.
  4. بعد از هر بار شارژ کامل می‌توان به مدت 1 تا 2 ساعت از اسباب بازی استفاده کرد.
  5. باتری ماشین و موتور شارژی می‌تواند تا 300 بار شارژ شود.
  6. اگر به مدت طولانی از ماشین استفاده نشود باید هر 2 هفته یک بار آن را به مدت 8 تا 12 ساعت شارژ کرد.
  7. استفاده از شارژرهای غیر از شارژ مخصوص ماشین می‌تواند به باتری و اسباب بازی آسیب بزند.
جمع‌بندی

ماشین و موتور شارژی با توجه به اندازه آن‌ها برای بازی کودکان یک سال تا 10 سال طراحی شده‌اند. همچنین این ماشین شارژی برای کودکان کمتر از 2 سال که توانایی رانندگی با دست را ندارند؛ از چهار جهت دارای کنترل از راه دور است. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این اسباب بازی، محل شارژ ماشین شارژِی است که برای شارژ آن نیاز به شارژر مخصوص است که باید در نگهداری آن دقت کرد. در این مقاله در مورد محل شارژ موتور شارژی و ماشین شارژی و نکاتی که باید هنگام شارژ آن ها مدنظر داشت، صحبت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *