بارداری

هفته بیست و دوم بارداری

وضعیت مادر و جنین در هفته بیست و دوم بارداری

در هفته بیست و دوم بارداری سایز بچه شما به اندازه عروسک کوچک است و ظاهرش هم تفاوت زیادی با عروسک کوچک ندارد. پلک‌های کودک شما بسته است اما بین نور و تاریکی را تشخیص می‌دهد. یکی از دلایلی که نوک پستان‌های شما تیره‌تر از معمول می‌شود، این است که کودک بتواند نوک پستان را دیده و مک بزند. حتی اگر نخواهید به بچه‌تان شیر بدهید، بدن شما آماده این کار می‌شود.

تغییرات جسمانی شما در هفته بیست و دوم بارداری

از حالا تا هفته ۲۶ بارداری رحم شما رشد را ادامه داده، بالا رفته و از ناف عبور می‌کند. احساس تنگی نفس می‌کنید و ریه‌های شما گنجایش همیشگی را ندارند.
سوءهاضمه و ترش کردن هنوز با شما است. پروژسترون هورمون مهم بارداری که روی انعطاف رباط‌های لگن کار می‌کند، نمی‌داند کجا باید متوقف شود، در نتیجه مجرای گوارش شما را نیز شل می‌کند که باعث می‌شود فرآیند هضم آسان‌تر از قبل شود. به جای خوردن چیزهای ناجور، کباب بخورید و غذاهای مغذی؛ در غیر این صورت، بعداً تاوان آن را خواهید پرداخت.
یبوست را با خوردن سبزیجات و نوشیدن مایعات تحت کنترل بگیرید. در خوردن انواع نان و پاستاهای سفید عمل آورده شده، رعایت اعتدال را بکنید زیرا مانع می‌شوند که روده بزرگ کارش را به درستی انجام دهد. اگر از یبوست احساس ناراحتی می‌کنید، با پزشکتان مشورت کنید.
در اواخر روز متوجه ورم پا و مچ می‌شوید که نشان‌دهنده این است که طولانی‌مدت ایستاده‌اید. مراقب کفش پوشیدنتان باشید. به جای فکر کردن به شیک بودن به راحتی آنها فکر کنید.

تغییرات عاطفی شما در هفته بیست و دوم بارداری

فراموشی دوران بارداری تا تولد می‌تواند خیلی دلسردکننده باشد. تحقیقات نشان داده است که اگر ما بخواهیم چند کار با هم انجام دهیم، کیفیت کار پایین می‌آید. پس سعی کنید فکرتان را روی یک چیز متمرکز کنید و بعد از اتمام آن، سراغ کار دیگر بروید.
تا هفته ۲۲ بارداری طول می‌کشد که شما واقعیت بارداری را درک کنید. در این زمان دچار شک شده و از خودتان سؤال می‌کنید که آیا توانایی مادر شدن را دارید؟ این افکار که به‌خصوص نصف شب‌ها به سراغ شما می‌آید، کاملاً عادی است.
انتخاب اسم برای کودکتان می‌تواند ساعت‌ها وقت شما را بگیرد.

تغییرات جنین شما در هفته بیست و دوم بارداری

جنین شما در هفته بیست و دوم بارداری مقداری از وقتش را صرف مکیدن انگشت شست می‌کند و محکم به بند ناف چسبیده و سکسکه می‌کند.
در هفته بیستم بارداری، جنین شما چربی بیشتری ذخیره می‌کند. شما نیازی به مصرف غذای اضافه برای کودکتان ندارید. متخصصان توصیه می‌کنند که تنها نیاز به ۱۰ درصد غذای اضافه دارید که شامل یک میوه و یک مشت آجیل و یک ساندویچ سالم است.
اگر جنین شما دختر باشد، رحم و واژن او در جای خودش خواهد بود و اگر جنین شما پسر باشد، بیضه‌ها از شکم پایین آمده و درون کیسه بیضه قرار می‌گیرند. آلت تناسلی بسیاری از کودکان هنگام تولد ورم‌کرده است. این به خاطر هورمون‌های بارداری است و در طول چند هفته اول به اندازه طبیعی برمی‌گردد.

توصیه‌های این هفته

حالا که هنوز کودکتان به دنیا نیامده، شما وقت کافی دارید برای یک مسافرت برنامه‌ریزی کنید. زنان باردار بعد از هفته ۳۶ بارداری محدودیت پرواز دارند؛ مگر با مجوز پزشکی. از خوردن غذاهای شور بپرهیزید.
از کشش و فشار کمر به وسیله خم شدن اجتناب کنید. اگر کودک نوپا دارید، به جای بلند کردن او، روی زمین نشسته و او را روی زانو بگذارید.
کمی درد خفیف حقیقتی است که شما در این هفته با آن روبرو هستید. مراقب ستون فقرات خود باشید. از تشک مناسب استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که یک‌سوم وقتتان را در این هفته در تختخواب به سر می‌برید پس از تشک شل و تورفته استفاده نکنید.
حرکت‌های چرخشی، ضربه‌های سریع و سقلمه زدن در این هفته، همه علائمی است که کودک شما فعال است.
ورزش‌های لگنی انجام دهید و از دویدن و ورزش‌های تکانی خودداری کنید. بهترین ورزش در این مرحله شنا، پیلاتس، یوگا و قدم زدن است.

لینک سایر هفته های بارداری:

[row style=”small” width=”custom” custom_width=”650px”] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته بیست و یکم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DB%8C%DA%A9%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته های بارداری” color=”success” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته بیست و سوم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%8A%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%B3%D9%88%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [/row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *