بارداری

هفته بیست و ششم بارداری

وضعیت مادر و جنین در هفته بیست و ششم بارداری

از هفته بیست و ششم بارداری به بعد، معاینات پزشکی شما ماهی یک بار است. از هفته ۳۲ تا ۳۶ بارداری معاینات پزشکی شما دو هفته یک بار و از هفته ۳۶ به بعد، شما هر هفته باید تحت معاینه پزشک قرار بگیرید و اگر احتمالاً، بارداری شما عوارضی را به همراه داشته باشد، دفعات مراجعه به پزشک بیشتر می‌شود.

تغییرات جسمانی شما در هفته بیست و ششم بارداری

در این هفته شکم شما بزرگ‌تر شده و هنگامی که ایستاده‌اید، دیدن زانوها برایتان مشکل خواهد بود. حجم خون شما از شروع بارداری حدود ۲۵% افزایش می‌یابد و تا هفته ۳۵ بارداری به حداکثر می‌رسد. این افزایش حجم خون موجب ورم انگشتان ومچ دست در آخر هر روز می‌شود.
Btaxtonhicks انقباضات خفیف و بدون درد و نامرتبی است که از این هفته به بعد شروع شده و شدیدتر می‌شود. تا زمانی که این انقباضات دردناک و مرتب نباشند، جای نگرانی نیست. این انقباضات بعد از آمیزش جنسی، بالا رفتن از پله، ایستادن و خم شدن بیشتر می‌شود.
متأسفانه تغییرات روده‌ای در این هفته افزایش یافته و یبوست یار همیشگی شما است. نوشیدن مایعات به مقدار زیاد، خوردن غذای فیبری و ورزش را در هر روز فراموش نکنید.
بسیاری از زنان باردار وقتی که می‌خواهند از حالت نشسته یا خوابیده به حالت ایستاده برگردند، دچار افت فشار خون می‌شوند. وقتی می‌خواهید از تختخواب خود بلند شوید، اول یکی دو دقیقه روی تخت نشسته، سپس بلند شوید. اگر احساس گیجی یا ضعف کردید، سرتان را بین دو پا قرار داده و کسی را برای کمک صدا بزنید. اگر چاره‌ای ندارید و کسی برای کمک نیست، برای اینکه به حالت عادی برگردید، اول روی زمین نشسته، بعد آرام بلند شوید. شما اولین و آخرین زن بارداری که با این حالت‌ها روبرو می‌شود، نیستید.

تغییرات عاطفی شما در هفته بیست و ششم بارداری

احتمالاً تا حالا افکارتان در مورد بارداری شکل قطعی به خود گرفته که آیا از این وضعیت راضی هستید یا ناراضی. بیشتر زنان بین این دو حالت در نوسانند.
اگر شما قبلاً بچه داشته‌اید، احساس می‌کنید که به او خیانت کرده‌اید. به خاطر داشته باشید که دادن یک خواهر یا برادر به او یک هدیه بزرگ است.

تغییرات جنین شما در هفته بیست و ششم بارداری

جنین شما در هفته بیست و ششم بارداری کمتر از یک کیلوگرم حدود ۹۰۰ گرم وزن دارد. هنوز یک بسته کوچک فشرده است. اگر چه دست‌ها و پاهایش را دراز می‌کند، هنوز بیشتر اوقات با پاهای پیچیده به طرف باسن چمباتمه زده است.
چشم‌های جنین شما در حال باز شدن است و پلک‌هایش به هم چسبیده نیستند. او یاد خواهد گرفت که چشم‌هایش را باز و بسته کند و پلک و مژه بزند. بعضی از والدین از دیدن کودکشان با چشم‌های خیره در این هفته هنگام تولد متعجب می‌شوند. به نظر می‌رسد که جنینشان اصلاً پلک نمی‌زند و به صورت والدین خیره شده. حتماً دوربین داشته باشید و از این لحظات عکس بگیرید.
مقدار زیادی از فعالیت‌های جنین از حالا شروع می‌شود و تا هفته ۳۰ بارداری ادامه خواهد داشت. مایع آمنیوتیک به اندازه دو هفته پیش تولید نمی‌شود. به خاطر اینکه بچه شما بزرگ‌تر شده و مایع آمنیوتیک کمتری دارد. در نتیجه شما بیشتر از سابق متوجه لگدها و کش و قوس‌هایش می‌شوید.
بچه شما رشد می‌کند و چربی بیشتری ذخیره می‌کند و این چربی یک وسیله مؤثر برای پوشش او در هنگام تولد است. وزن متوسط یک جنین در هنگام تولد ۳/۵ کیلوگرم است. عوامل ژنتیکی و DNA فردی مؤثر در اندازه کودک شما هستند.جنین شما دوره‌های مرتب استراحت و فعالیت را دارد. بعضی از زنان باردار معتقدند که جنینشان در این هفته نیمه‌های شب فعال شده و آنها را از خواب عمیق بیدار می‌کند.

توصیه‌های این هفته

از پزشکتان بخواهید که درچکاپ بعدی یک تست هموگلوبین برای شما بنویسد. کم‌خونی در زنان باردار شایع است. از غذاهای سرشار از آهن مانند گوشت قرمز، تخم‌مرغ، غلات و سبزیجات سبز برگدار مانند بروکلی استفاده کنید. اگر مقدار آهن خون شما کم باشد، باید از قرص‌های آهن استفاده کنید. این قرص‌ها یبوست شما را تشدید می‌کند.

لینک سایر هفته های بارداری:

[row style=”small” width=”custom” custom_width=”650px”] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته بیست و پنجم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%8A%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته های بارداری” color=”success” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته بیست و هفتم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [/row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *