بارداری

هفته سی و چهارم بارداری

وضعیت مادر و جنین در هفته سی و چهارم بارداری

در هفته سی و چهارم بارداری حفظ فعالیت‌های قبلی ممکن است برای شما دشوار باشد و کمی تنگی نفس داشته باشید. افراد اظهار نظرهایی در مورد ظاهر شما می‌کنند؛ مثلاً «اوه چقدر چاق شدی!» «چقدر جثه‌ات کوچک است!» اما شما زیاد به این جریانات فکر نکنید. به دلیل اینکه بهترین فردی که می‌تواند نظر درست در مورد این قضیه بدهد، ماما یا متخصص شما است. هر بارداری منحصر به فرد است. در مواردی که از اظهار نظرهای دیگران خشنود نیستید، همسرتان می‌تواند نقش حامی خوبی را برای شما و فرزندتان داشته باشد.

تغییرات جسمانی شما در هفته سی و چهارم بارداری

در این هفته رحم شما حدود ۱۴ سانتیمتر است. مدام بارداری خود را با بارداری‌های دیگر مقایسه می‌کنید اما هر بارداری منحصر به فر بوده و فرزند شما ترکیبی از ماده ژنتیکی شما و همسرتان است.
به دلیل حالت خاص نشستن جنین در رحم در این هفته مقداری ریه‌ها و دیافراگم فشرده شده و تنفس شما مقداری کوتاه شده و ممکن است مشکلات دیگری نیز برایتان ایجاد شود.
ممکن است دوباره سوزش سردل را در این هفته تجربه کنید. محدودیت غذایی خاصی برای خود ایجاد نکنید و غذا را در حجم کم با وعده‌های زیاد میل کنید. جنین شما از طریق مایع آمنیون مزه‌های مختلف را تست می‌کند. سر جنین به احتمال زیاد پایین است.
در این هفته ممکن است شواهدی از واریس در پاهای شما  ظاهر شود؛ به‌خصوص اگر در مادر شما وجود داشته یا سابقه فامیلی این مشکل را داشته باشید. پاهای خود را به سمت بالا نگه دارید. استفاده از جوراب‌های حمایتی نیز کمک‌کننده است.
ممکن است در این هفته احساس گرما کنید. این گرما به دلیل افزایش دمای درونی که دارید، طبیعی است.

تغییرات عاطفی شما در هفته سی و چهارم بارداری

اگر مشکلات هضم غذا مربوط به معده شما نباشد، شاید از هیجان درونی شما باشد.حدود ۶ هفته دیگر فرزند شما به دنیا می‌آید و شما او را در آغوش می‌گیرید. در ۳۴ هفته بارداری ممکن است در مورد بعضی مسائل ناشناخته نگران باشید. اگر در مورد بعضی مسائل نگران هستید، با پزشک یا مامای خود مشورت کنید. تقویم را نگاه کنید و زمان‌های باقیمانده تا تولد فرزندتان را بشمارید. فرزند شما وقتی به تکامل رسید، خواهد آمد.

تغییرات جنین شما در هفته سی و چهارم بارداری

جنین به آسانی چشم‌هایش را در این هفته باز و بسته می‌کند. ورنیکس کازئوزا در این هفته بدن جنین را پوشانده است و از او محافظت می‌کند. موهای لانوگو در این هفته شروع به از بین رفتن می‌کند. در صورتی که فرزند شما در این هفته به دنیا بیاید، بسیاری از قسمت‌های بدنش از این موها پوشانده شده است.
بیشتر کورتیزول در این هفته ترشح می‌شود. این ماده توسط غده‌های آدرنال جنین شما ترشح می‌شود و جهت تولید سورفکتانت که برای کار کلیه‌ها ضروری است، لازم است.

توصیه‌های این هفته

داشتن تعطیلات آخر هفته برای شما و همسرتان برای بررسی موضوعات مربوط به فرزندتان ضروری است.
از خودتان عکس‌هایی بگیرید. شاید الآن این کار برای شما جذابیتی نداشته باشد اما ممکن است زمانی  به گذشته برگردید و از دیدن آنها لذت ببرید.
برای اتمام کار خودتان برنامه‌ریزی کنید. این نیز مرحله‌ای از زندگی‌تان است که شما باید کارتان را در حال حاضر به خاطر بارداری کنار بگذارید.

لینک سایر هفته های بارداری:

[row style=”small” width=”custom” custom_width=”650px”] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته سی و سوم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D9%88%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته های بارداری” color=”success” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته سی و پنجم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [/row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *