بارداری

هفته هفتم بارداری

هفته هفتم بارداری

شما در نیمه راه اولین سه ماهه بارداری هستید. اگر چه شما از نظر ظاهر باردار به نظر نمی‌رسید، مطمئن باشید درون شما چیزهایی در شرف اتفاق افتادن است. ممکن است که عجیب به نظر برسد که سایز کودک شما مدام با میوه‌ها و انواع غذاها مقایسه شود اما این در هفته‌های اولیه بارداری عادی است. در هفته هفتم بارداری کودک شما به اندازه دانه غلات یا تمشک یا دانه انگور و رحم شما به اندازه یک پرتقال متوسط است. کودک شما ۱۰ هزار برابر بزرگ‌تر از اول بارداری شده است.

تغییرات جسمانی شما در هفته هفتم بارداری

شاید یبوست، یار ناخواسته شما در این هفته باشد. روده بزرگ در دوران بارداری تا تولد گرایش به کم‌کاری دارد. نوشیدن مقدار زیادی مایعات و استفاده مواد غذایی که فیبر بالایی دارند، مانند میوه و سبزیجات به رفع این مشکل کمک می‌کند.
شاید در این هفته همه علائم بارداری را با هیجان بیشتری احساس کنید. حالت تهوع، استفراغ کردن و ترش کردن در بیشتر روزها با شما است.
دوره‌ای شبیه نوجوانی با بروز جوش‌های صورت احساس می‌کنید. این صرفاً به خاطر تأثیر هورمون‌ها در اطراف بدن شما است.
ممکن است نسبت به گرما بسیار حساس باشید و در هر فرصت بخواهید لباستان را درآورید. این علت افزایش حجم گردش خون در بدن شماست.
ممکن است احساس کنید در اطراف کمر کمی چاق شده‌اید. اگر چه این اتفاق تا بعد از هفته دوازدهم بارداری که رحم شما به بالای لگن می‌رود، نخواهد افتاد. بعضی از زنان وزن اضافه می‌کنند و بعضی دیگر وزن کم می‌کنند.
واقعاً احساس خستگی می‌کنید و به نظر می‌رسد میزان خواب هم در آن تأثیری نخواهد داشت. این از نشانه‌های عادی اولیه بارداری است و تا آخر سه ماهه اول، انرژی شما نرمال می‌شود.

تغییرات جنین در هفته هفتم بارداری

استخوان‌های جنین شما شروع به شکل‌گیری کرده، اجزای صورت او قابل شناسایی‌تر می‌شود. در هفته هفتم بارداری دهان و زبان شکل می‌گیرد. دست‌ها و پاها که تاکنون مانند پارویی اطراف سینه تکان تکان می‌خوردند، هرچه جلوتر می‌روید، برجسته‌تر می‌شود.
در این هفته بیشتر رشد جنین شما روی مغز متمرکز می‌شود. حدود ۱۰۰ سلول جدید در هر دقیقه شکل می‌گیرد. تعجبی ندارد که شما احساس گرسنگی می‌کنید، رشد کودک شما نیاز به انرژی غذا دارد.
غده‌های جنسی کودک شما در این هفته شکل می‌گیرند اما هنوز زود است که بگوییم کودک شما دختر است یا پسر. کلیه‌های جنین شما در این هفته در جای خود قرار می‌گیرند اما هنوز شروع به تصفیه خون نمی‌کنند. آنها به زودی شروع به تولید ادرار می‌کنند که درصد نسبتاً خوبی از مایع آمنیوتیکی است که بچه در هفت ماه آینده در آن شناور است.

توصیه‌های این هفته

در این هفته از یک دندانپزشک وقت بگیرید. بهداشت دهانی ضعیف و بیماری لثه با دردهای زودهنگام بارداری همچنین سایر عوارض مرتبط است. به خاطر داشته باشید که پزشک را از بارداری خود مطلع کنید زیرا اشعه ایکس در همه مراحل بارداری برای کودک شما مضر است.
خوردن زنجبیل فراموش نشود. بسیاری از زنان معتقدند بیسکویت زنجبیلی و آبنبات زنجبیلی دردهای شکمی ضعیف را آرام می‌کند اما در خوردن زنجبیل نباید زیاده‌روی شود. غذاهای سبک بخورید و از فاصله غذاهای طولانی بپرهیزید. اگر نمی‌توانید چای و قهوه را تحمل کنید، در عوض چای گیاهی یا چای نعنا با آب سرد همراه با یخ بنوشید..

لینک سایر هفته های بارداری:

[row style=”small” width=”custom” custom_width=”650px”] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته ششم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%B4%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته های بارداری” color=”success” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته هشتم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%B4%D8%AA%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [/row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *