ضمانت بازگشت کالا

برای حفظ آرامش شما در خرید از فروشگاه اینترنتی آریاکید تلاش می شود تا کالای مورد سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظارتان به دست شما برسد. ممکن است علی رغم تلاش همکاران ما، پس از خرید با مشکلاتی مواجه شوید که در اینصورت خدمات تعویض و عودت کالا در قالب ضمانت بازگشت کالا به عنوان بخشی از خدمات پس از فروش در فروشگاه آریاکید به شما در رفع مشکل کمک خواهد نمود.

تا زمانی که سفارش برای‌تان ارسال نشده است، فرصت دارید سفارش‌تان را لغو کنید.

در این صورت هیچ هزینه‌‌ای بر عهده‌ی شما نخواهد بود.

اما اگر سفارش به دستتان رسیده باشد و کالای تحویلی به شما هیچ مشکلی نداشت و بدون باز کردن بسته‌بندی، خواهان عودت آن باشید تا ۱۰ روز فرصت دارید تماس بگیرید و نسبت به پس دادن کالا اقدام نمایید.

در اینصورت تمام هزینه‌های مربوط به پست، بسته‌بندی و بیمه بر عهده‌ی شما است. بازگشت کالا در ابن حالت تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد و از آن استفاده نشده باشد.

اگر کالای تحویلی از شرایط کالای قابل عودت(به شرح ذیل) برخوردار باشد، هزینه‌ی تعویض کالا که شامل جایگزینی و پست مجدد است بر عهده‌ی فروشگاه آریاکید می باشد.

کالاهای قابل عودت و تعویض

در صورتی که کالای دریافتی شما مشمول یکی از شرایط چهارگانه زیر باشد می توانید از فرصت ده روزه برای بازگرداندن و تعویض کالا استفاده نمایید.

۱-کالاهایی که ایراد یا اشکال فنی و یا ظاهری داشته باشد.

اشکال فنی و ظاهری باید ظرف ۴۸ ساعت کاری پس از دریافت کالا به اطلاع فروشگاه آریاکید برسد و با هماهنگی فروشگاه عودت داده شود.
اگر کالا به هنگام حمل صدمه دیده باشد و این اشکال در لحظه تحویل کالا توسط شرکت حمل کننده قابل مشاهده باشد می تواند از تحویل گرفتن کالا خودداری نمایید. درصورت تحویل کالا توسط پست حتما صورتجلسه آسیب کالا را از مامور پست دریافت و بلافاصله به واحد خدمات پس از فروش آریاکید اطلاع دهید.
اشکال فنی و ظاهری که در اثر استفاده نادرست ایجاد شده باشد مشمول خدمات بازگشت کالا نمی شود.
در صورتی‌که کالا دارای گارانتی است، جهت تعویض و تعمیر می‌توانید به نمایندگی‌های آن مراجعه کنید. همچنین قبل از استفاده از کالا راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید تا از روش درست استفاده از آن مطلع شوید.

۲- کالاهایی که از نظر مشخصات فنی یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات سفارش ثبت شده در وب سایت تفاوت داشته باشد.

– وجود تفاوت، باید ظرف ۴۸ ساعت کاری پس از دریافت کالا، به اطلاع فروشگاه آریاکید برسد.

– اگر تشخیص تفاوت کالای دریافتی با سفارش ثبت شده بدون باز کردن بسته بندی امکانپذیر باشد، رسیدگی به درخواست مشتری منوط به این است که کالا از حالت اورجینال یا بسته بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.

۳- کالاهای تاریخ مصرف گذشته

کالاهای غیرقابل تعویض یا عودت

۱- کالاهایی که با آنچه توسط فروشگاه آریاکید ارسال شده است، مطابقت نداشته باشد.
۲- کالاهایی که در معرض حرارت، نور آفتاب و سایر شرایط غیرمجاز ذکر شده در برگه گارانتی قرار گرفته باشند.
۳- نرم‌افزارهایی که برای تعداد محدودی از کاربران قابل نصب هستند.
۴- لوازم بهداشتی که از حالت پلمپ خارج شده باشند.
۵- هدیه، اشانتیون و لوازم جانبی مازاد که توسط فروشنده به عنوان هدیه ارسال شده است و پولی بابت آنها پرداخت نشده است.
۶- لباس زیر،‌ حوله و سایر لوازم شخصی.
۷-کالایی که در عین تطبیق با سفارش مشتری، بسته‌بندی و پلمپ آن باز شده باشد.

نکته مهم در مورد شرایط تحویل ماشین شارژی، موتورشارژی، دوچرخه و سه چرخه

این اقلام معمولا در بسته بندی کارخانه تحویل مشتری می شود. به منظور تضمین اصالت و سلامت کالا و در صورت نیاز بسته بندی در شرکت باز شده و پس از کنترل اصالت و سلامت مجددا با برچسب آریاکید پلمپ می‌شود. در اینصورت کالا توسط مشتری مونتاژ و بهره‌برداری می‌شود. عملیات مونتاژ در این حال ساده بوده و صرفا معطوف به نصب چرخ‌ها، فرمان، صندلی و کابل باتری می‌شود که در صورت نیاز با مشاوره تلفنی کارشناسان آریاکید به راحتی انجام می‌پذیرد.

در صورتیکه مشتریان تهران و شهرهای نزدیک و حومه تهران، درخواست ارسال کالا بصورت مونتاژ را داشته باشند، عملیات مونتاژ توسط کارشناسان آریاکید انجام گرفته و پس از بررسی سلامت کالا برای مشتری ارسال می‌شود. مشتری می‌بایست نهایت دقت را در هنگام تحویل کالا مبذول نماید. بعد از تحویل کالاهای مونتاژ شده که مستلزم خروج کالا از بسته‌بندی می‌باشد، به هیچ عنوان امکان تعویض و یا عودت کالا وجود ندارد. عودت کالا در چنین مواردی صرفا در زمان تحویل و به دلیل آسیب های احتمالی در زمان حمل امکانپذیر بوده و قبل از تحویل کالا سلامت آن باید توسط مشتری کنترل شود. پس از تحویل کالا به مشتری آریاکید هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب‌های وارده به کالا را نخواهد پذیرفت.

چنانچه کارتن ماشین شارژی یا موتور شارژی توسط مشتری از حالت آکبند خارج شده و توسط ایشان مونتاژ شده باشد به هیچ عنوان قابل تعویض و یا عودت نمی باشد.

نحوه بازگشت کالا در قانون ضمانت بازگشت کالا در آریاکید

لطفاً قبل از هر اقدامی با بخش خدمات پس از فروش آریاکید تماس بگیرید و از ارسال کالا بدون هماهنگی جداً، خودداری فرمایید.
کالای ارسالی را به ‏خوبی بسته بندی کرده و با همه ملزومات و اقلام همراه آن، در وضعیت و شرایط روز نخست تحویل برای ما ارسال نمایید.
اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است.
نوشتن هر گونه توضیح روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
فاکتور ارسالی همراه کالا عودت شود و دلیل عودت در پشت برگ فاکتور ذکر گردد.
برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید.
اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت آن در مراحل بازگشت به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و فروشگاه آریاکید تنها متعهد به بازپرداخت وجه درج شده در فاکتور می باشد.
از آنجا که مراحل تست کالای مرجوعی در برخی موارد نیاز به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از طرف نمایندگی‌ها و تولیدکنندگان و یا هماهنگی با آنها را دارد، زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا ۲۴ الی ۴۸ ساعت در نظر گرفته شده است.

در نهایت نظر کارشناسان فنی در واحد پشتیبانی و خدمات پس از فروش آریاکید ملاک تشخیص قابلیت تعویض و یا عودت کالا می باشد.