مقالات راهنمای خرید والدین

راهنمای خرید و استفاده از ماشین شارژی کودک

راهنمای خرید و استفاده از ماشین شارژی کودک

اسباب بازی های نسل امروز پابه‌پای تکنولوژی‌های روز پیش رفته و تغییر کرده‌‌اند. استفاده از ماشین شارژی کودک یکی از انتخاب های جذاب و به روز است که کودک شما را ساعت ها سرگرم می‌کند و در سایزها و مدل‌های مختلفی که بصورت شارژی با برق شهری قابل شارژ و استفاده هستند در بازار موجودند. بنابراین اگر کودک شما به رانندگی علاقه‌مند است بهتر است ماشین برقی کودک را در لیست اسباب‌بازی‌هایش قرار دهید. اما قبل از خرید دانستن نکاتی در مورد این نوع اسباب‌بازی ضروری است برای همین ما در اینجا قصد داریم توضیحاتی در مورد ماشین شارژی و انواع مدل‌ها و مزیت‌های این اسباب بازی محبوب که معمولا برای سنین ۲ تا ۸ سال کاربرد دارند ارائه کنیم تا والدینی که قصد خرید ماشین شارژی دارند با اطلاعات کافی و مناسب بتوانند یک انتخاب خوب و مناسب برای کودکشان داشته باشند.

تنوع ماشین‌های شارژی کودک

ماشین‌های شارژی نسل جدیدی که برقی هستند و با باتری های شارژ شوند تغذیه می شوند، به خوبی فضای رانندگی با ماشین‌های واقعی‌ را برای کودک شبیه سازی می کنند و تقریبا تمامی آپشن‌های یک ماشین واقعی را دارند. این محصولات دارای تنوع بالا و با طراحی برندهای معروف و مدل‌های روز آنها عرضه می‌شوند. تنوع این اسباب‌بازی کودک بسیار بالاست به گونه‌ای که تمام مدل‌های موجود برندهای معروف خودروهای واقعی که در خیابان‌ها تردد می‌کنند در شکل کوچک شده آن بصورت ماشین شارژی یافت می شوند. مدل‌های سواری، شاسی بلند، جیپ و آفرود از برندهای معروفی نظیر پورشه، مازراتی، بنز، بی ام دابلیو و… در قالب ماشین برقی کودک وجود دارند.

امکانات جانبی ماشین‌های شارژی

آپشن‌های موجود در این نوع ماشین‌ها شامل امکانات صوتی و تصویری، نورپردازی، درب بازشو، کمک فنر، سوئیچ، دنده، صندوق عقب، نوع صندلی, نوع چرخ، ریموت کنترل، تعداد موتور، تحمل وزن و … می‌باشند که همگی دارای جذابیت خاص و کاربردی هستند و می توانند در بهبود خلاقیت و مهارتهای پایه کودک موثر باشند. برخی از این امکانات که هم در کیفیت استفاده از ماشین شارژی کودک و هم قیمت آن تاثیر دارند عبارتند از:

الف- امکانات اصلی

  1. تعداد موتور که در قدرت و کیفیت حرکت ماشین در محیط های مختلف موثر است
  2. کمک فنر، هنگام استفاده در محیط بیرون تا کودک سواری نرم‌تر و راحت‌تری را تجربه کند بسیار مهم و حیاتی است. این قابلیت برای جلوگیری از صدمه دیدن کمر و زانوهای کودک توصیه است.
  3. کمربند ایمنی
  4. صندلی چرمی علاوه بر راحتی بیشتر کودک در زیبایی بیشتر خودرو تاثیر دارد.
  5. نوع تایر که می تواند پلاستیکی، اسفنجی و یا بادی باشد و به ترتیب سواری راحت تری برای کودک فراهم می کنند.
  6. شارژر که معمولا به همراه همه ماشین ها وجود دارد.
  7. کنترل از راه دور (ریموت کنترل): مواقعی که کودک توان کنترل ماشین را به تنهایی ندارد و یا والدین می‌خواهند نظارت بیشتری داشته باشند این وسیله بسیار کارساز است.

ب- سایر امکانات

  1. امکان پخش موزیک، اتصال به USB و یا تلفن همراه.
  2. مونیتور برای نمایش کارتون و برنامه های تصویری مورد علاقه کودک
  3. دسته حمل چمدانی: برای حمل و جابجایی ماشین شارژی خیلی مفید است، جابه‌جایی ماشین شارژی بدون داشتن دسته، دشوار است.
  4. صدای استارت واقعی موتور و صدای موتور باعث می‌شود کودک تجربه واقعی‌تر رانندگی را داشته باشد.
  5. چراغ‌هابرای استفاده در شب و زیبایی بیشتر ماشین شارژی است.
  6. راهنما برای ایمنی بیشتر هنگام استفاده در محیط بیرون و نیز برای آموزش برخی از عملکردهای چراغ راهنما در خودروهای واقعی، به کودک مفید است.
  7. درب‌های بازشو برای راحتی کودک در زمان سوار و پیاده شدن و نیز جذابیت بیشتر اسباب بازی است.
  8. نمایشگر میزان شارژ
  9. قفل ایمنی عدم روشن شدن در زمان شارژ: روشن شدن و استفاده از ماشین شارژی در زمان شارژ می‌تواند بسیار خطرناک باشد، لذا با داشتن این قابلیت احتمال آسیب به کودک از بین می‌رود.

مزیت‌های استفاده از ماشین شارژی کودک

کودکان در سنین فراگیری مهارت‌های حرکتی و کنترلی در صدد تقلید و الگوبرداری از رفتارهای والدین خود هستند. این بهترین فرصت است تا برای افزایش مهارت‌های حسی و حرکتی و کنترلی و حتی افزایش ابعاد مختلف هوش کودک، استفاده از ماشین شارژی کودک به عنوان یک اسباب بازی بسیار جذاب و در عین حال مفید و ارزشمند مورد توجه قرار گیرد. این اسباب بازی و وسیله سرگرمی علاوه بر آنکه باعث شور و هیجان و سرگرمی و شادی کودک خواهد شد باعث تقویت اعتماد به نفس نیز در کودک می‌شود و همین نشانگر اهمیت این نوع اسباب بازی است. ماشین‌های شارژی سوارشدنی نسبت به دیگر اسباب‌بازی‌ها دارای چندین مزیت هستند ازجمله:

  • ماشین‌های شارژی باعث تحرک کودک می‌شود در حالی که اسباب‌بازی‌های دیگر ایستا و غیرحرکتی هستند.
  • رانندگی لذتی همیشگی است. ممکن است این لذت با یک وسیله در مقطعی خاص فروکش کند اما دوباره فعال می شود و جنبه تکراری بودن آن پایین است.
  • می‌توان از وسیله نقلیه کودک برای آموزش‌های راهنمایی و رانندگی وی در آینده استفاده کرد.
  • ماشین های شارژی از بدنه مقاومی برخوردارند و در صورت اشکال فنی‌، قطعات آن قابل تعمیر یا تعویض می‌باشند بنابراین دورانداختی نیستند.
  • سهولت استفاده از این محصولات حتی در منزل از نکات مهم برای انتخاب می‌باشد.

برخی استعدادها و مهارتها که در استفاده از ماشین شارژی کودک می تواند در فرزندتان تقویت شود:

افزایش هماهنگی بین چشم، دست و پا

بهبود هوش منطقی و ریاضی

تقویت هوش فضایی و تجسمی

بهبود توجه و تمرکز

افزایش اعتماد بنفس

تقویت شجاعت و شهامت

بهبود بهره‌وری نیمکره راست مغز

تقویت هوش بدنی و جسمی

سایر نکات فنی موثر بر قیمت ماشین برقی کودک:

در هنگام خرید و استفاده از ماشین شارژی کودک به موارد زیر که علاوه بر امکانات جانبی در تعیین قیمت ماشین شارژی موثرند دقت نمایید:

  • قطر پلاستیک بدنه و مرغوبیت آن در تعیین قیمت نهایی موثر است.
  • ماشین شارژی کودک درجه‌بندی کیفیت دارد و بر اساس کیفیت، قیمت‌ها متفاوت است.
  • هر مدل ماشین در یک سایز و در چندین سری تولید می‌شود که هر سری دارای آپشن‌های متفاوت است که روی قیمت ماشین تاثیرگذارند.
  • ابعاد این ماشین ها متفاوتند و نمونه های بزرگتر تا سنین بالاتری قابل استفاده اند.
  • فرمان هیدرولیک کمک می کند تا حرکات ماشین نرم باشد و کودک مجبور نشود برای کنترل آن، فشار زیادی وارد کند و همچنین بتواند کنترل خوبی داشته باشد.
  • کمک فنرهای نرم هنگام استفاده در سطوح ناهموار ضربه و تکان کمی به کودک وارد می کند.
  • نمونه کنترل‌دار کمک میکند تا اگر کودک نتوانست روی ماشین شارژی کنترل داشته باشه، شما کنترل وسیله را به دست بگیرید.
  • اگر کودکتان زرق و برق دوست دارد مدلی را که نورپردازی و چراغ‌های LED و رنگی و امکان پخش آهنگ‌های MP3 دارد انتخاب کنید.
  • ضمانت و خدمات پس از فروش.
  • ماندگاری شارز؛ ماشین‌های دارای باطری‌های با آمپر بالاتر ماندگاری شارژ بیشتری دارند.

ماندگاری شارژ باطری

ماندگاری به طور میانگین هر بار شارژ ماشین کودک نسبت به آمپر باطری به مدت ۷ تا ۱۰ ساعت طول می کشد و بین یک تا دو ساعت قابل استفاده است.

مدت ماندگاری شارژ برای بازی کودک بستگی به چند چیز دارد از جمله :

– وزن کودک و تعداد سرنشین: هر چه سرنشین کمتر باشد ماندگاری شارژ بیشتر است.

– مدت استفاده از ماشین شارژی کودک روی سطح صاف مثل کاشی یا سرامیک نسبت به فرش و موکت، شارژ ماندگاری بیشتر دارد.

– سرعت آهسته موجب مصرف کمتر شارژ شده و شارژ بیشتری ذخیره خواهد شد. لازم است بدانید استفاده از چراغ‌ها و موزیکال ماشین در ماندگاری تاثیر زیادی ندارد.

– آمپر باطری‌ها هر چه بالاتر باشد ماندگاری شارژ بیشتر است .

– کیفیت باطری و موتور با کلیه اجزاء آن همچنین دور موتور (آرمیچر) از دیگر عوامل مهم تاثیرگذار در ماندگاری شارژ می‌باشد.

در کل ماندگاری شارژ متغیر است اما میانگین در حدود یک ساعت حرکت مداوم می‌باشد.

در نهایت هنگام خرید چه شرایطی را باید در نظر گرفت؟

بهتر است با در نظر گرفتن شرایط زیر ماشین شارژی را انتخاب کنید:

  • تاثیر سن کودک و مشخصات فیزیکی(قد و وزن )کودک در انتخاب ماشین شارژی:

باید دقت کرد که استحکام، شاسی و ابعاد ماشین شارژی توانایی تحمل وزن کودک را داشته باشد و کودک براحتی بتواند چند سال از آن استفاده نماید. همچنین ماشین‌های شارژی با تعداد موتورهای بیشتر و سرعت بالاتر برای گروه سنی نوجوان که توانایی بیشتری در کنترل دارند مناسب می‌باشند. برای سنین پایین‌تر بهتر است از ماشین‌هایی با سرعت پایین‌تر جهت ایمنی بیشتر کودکتان استفاده کنید. بعضی از ماشین‌های شارژی با ابعاد بزرگتر برای استفاده دو سرنشین کودک مناسب می‌باشند.

  • سلیقه و علایق کودک

انتخاب رنگ موضوعی کاملا سلیقه‌ای است اما به طور کلی بهتر است از رنگ‌های شاد و مناسب کودک استفاده کنید. یادتان باشد که این ماشین برای کودک شماست پس باید رنگ مورد علاقه کودک را انتخاب نمایید. بهتر است قبل از انتخاب مدل ماشین، علایق و آپشن‌های مورد نظر کودکتان را اولویت‌بندی نمائید تا در مرحله انتخاب، گزینش بهتری داشته باشید. بهتر است بدانید قیمت بیشتر به سایز و اندازه محصول بستگی دارد. البته آپشن‌ها و موتور و باطری که گرانترین قطعات هستند نیز در قیمت تاثیر دارند.

  • تاثیر محیط در انتخاب ماشین شارژی:

محیطی نگهداری و استفاده از ماشین شارژی کودک ؛ مانند داخل آپارتمان، حیاط خانه، خیابان و یا پارک و یا حتی روی ماسه‌های ساحل دریا، در انتخاب مدل ماشین شارژی خیلی مهم است.

به طور مثال اگر آپارتمان نشین هستید و محیط کمتری را برای بازی کودک دارید بهتر است محصولات با سایز کوچکتر (تک سرنشین) را انتخاب کنید علاوه بر آن سرعت خیلی بالا نداشته باشد تا احتمال آسیب به کودک و نیز وسایل خانه کمتر شود. ماشین شارژی تک موتوره با ابعاد کوچک برای این منظور است زیرا پریز برق جهت شارژ آن در دسترس است و دیگر نیازی به چند باطری ندارید و یک باطری کافی است. برعکس در محیط باز مثل حیاط خانه یا پارک، ماشین شارژی با ابعاد بزرگتر، تعداد موتور بیشتر، سرعت بالا و تعداد باطری بیشتر را انتخاب کنید. برای استفاده ساحلی، چرخ‌ها و موتورها با قدرت بیشتر، بسیار مهم است و ماشین‌های شارژی ساحلی، برای این منظور تهیه شده‌اند.

برای سهولت می توانید از مشاوره قبل از خرید توسط کارشناسان زبده فروشگاه اینترنتی اسباب بازی آریاکید بهره مند شوید.

133 دیدگاه در “راهنمای خرید و استفاده از ماشین شارژی کودک

  1. ایروانی گفت:

    سلام.نحوه فعال کردن کنترل رو لطفا بگید.

    1. مدیر گفت:

      سلام
      در کنترل های رادیویی که با گذاشتن باتری و روشن کردن ماشین و کنترل بصورت اتوماتیک ارتباط برقرار می شود.
      در کنترل های بلوتوثی شما باید ماشین رو ابتدا خاموش کرده و همزمان با نگه داشتن دکمه تنظیمات(setting) ماشین رو استارت کنید تا کنترل متصل و فعال شود.

  2. مدیر گفت:

    سلام و درود بر شما
    می تونید وارد دسته ماشین شارژی بشید و هر ماشینی رو که انتخاب کردید به سبد خرید اضافه کنید و فرایند خرید رو طی کنید. همچنین می تونید از طریق شماره تلفن های فروشگاه و یا تلگرام فروشگاه که در بالای سایت درج شده سفارشتون رو ثبت نمایید. برای دیدن دسته ماشین شارژی از فهرست بالای این صفحه در زیر مجموعه اسباب بازی وارد دسته ماشین شارژی شوید یا به لینک مقابل بروید. ماشین شارژی کودک

  3. سارا ناز گفت:

    سلام چطوری باید بخریم
    من یک بچه ی ۷ساله
    دارم

  4. مژگان گفت:

    سلام ببخشید این ماشین های شارژی حدودا چند کیلو گرمه
    میخام ببینم اگه برا دخترم بخرم میتونم بلندش کنم یا حمل و نقلش کرد یا نه؟

    1. مدیر گفت:

      سلام
      این ماشین ها اندازه ها و وزن های مختلفی دارند. مدلهای کوچکتر که معمولا برای گروه های سنی و یا جثه های کوچکتر استفاده می شود دارای وزن هایی بین ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم هستند و در مدلهای بزرگتر وزن این ماشین ها به ۳۰کیلوگرم هم می رسد. بهتر است هنگام خرید با کارشناسان آریاکید مشورت کنید تا با توجه به شرایط خاص مورد نظر شما مدل مناسب را به شما معرفی کنند.

  5. زیبا گفت:

    سلام
    این ماشین ها ایرانی هستن؟

    1. مدیر گفت:

      سلام و درود
      تقریبا تمام ماشین شارژی های موجود در بازار ایران ساخت چین هستند.

  6. مهسا گفت:

    سلام ما ماشین شارژی مون تازه باطری خریدیم ولی یه سه منر راه میره زود کم میاره مشکل چیه باتری خالی میکنه؟؟؟؟؟

    1. مدیر گفت:

      سلام
      اگر بعد از ده ساعت شارژ مستمر باز هم این مشکل وجود داشت، باتریش رو عوض کنید.

  7. اسدالله عبادیان گفت:

    سلام ممنون بابت توضیحات کامل در مورد ماشین من یک پسر ۴ ساله دارم کدام ماشین شارژی را با قیمت حدود ۸۰۰ هزار تا یک ملیون پیشنهاد میدید تحمل وزن و مقاومت بدنه و قدرت موتور با تشکر

    1. مدیر گفت:

      سلام
      لطفا با شماره فروشگاه که در بالای سایت درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما مشاوره مناسب را در اختیار شما بگذارند. با سپاس از همراهیتون.

  8. امین گفت:

    سلام
    ماشین شارژی خریدم. دوتا باطری داره.
    میتونن تعداد باطری ها رو به صورت سری یا موازی افزایش بدم تا سرعت و ماندگاری شارژش بیشتر بشه؟؟؟؟؟

    1. مدیر گفت:

      سلام
      اگر سری ببندید باعث مضاعف شدن ولتاژ و صدمه به موتورها میشود.ولی موازی بستن میتونه باعث افزایش زمان مصرف شود.

  9. علی غفاری گفت:

    سلام
    برای شارژ اولیه باطری چند ساعت باید بزنیم شارژ؟

    1. مدیر گفت:

      سلام و درود
      با توجه به ظرفیت باتری، معمولا بین ۷ الی ۱۰ ساعت شارژ اولیه برای شروع استفاده از ماشین لازم است.

  10. حسینی گفت:

    سلام خسته نباشید ماشین شارژی رو بایدچند ساعت به شارژ بزنیم تاشارژ شود.بعداز شارژ اولیه

    1. مدیر گفت:

      سلام
      اکثر باتریها بسته به ظرفیتشان، در شارژهای بعد از شارژ اولیه نیز نیاز به ۷ تا ۱۰ ساعت شارژ دارند و با این شارژ بین یک تا دو ساعت حرکت می کنند.

  11. شبنم گفت:

    سلام باتری جدید هم خریدیم ولی باز زود شارژ خالی میکنه

    1. مدیر گفت:

      علت این موضوع احتمالا اتصال کوتاه در مدارهای الکتریکی است. باید ماشین را به تعمیرکار بسپرید.

  12. مجید گفت:

    سلام روز بخیر
    آیا ماشین و موتور شارژی برای کودک یکساله مناسب است؟

    1. مدیر گفت:

      سلام روز شما هم بخیر
      موتور و ماشین شارژی برای کودک یکساله هم مفید و سرگرم کننده است ولیکن به این نکته باید توجه کرد که برخی کودکان از صدای استارت ماشین و یا از صدای موتور آن هنگام حرکت می ترسند. اگر به نحوی در ابتدا مدیریت کنید که کودک دچار ترس نشود به آسانی قابل استفاده خواهد بود. در غیر اینصورت باید صبر کنید تا ترس کودک از بین برود.

  13. جواد گفت:

    سلام
    ماشین شارژی بچه ام بعد چند سال که روشن نشده زدیم به شارژ روشن نمیشه ایا دومه ای برا روشن شدن دارد

    1. مدیر گفت:

      سلام
      اگر ماشین شارژی مدت طولانی استفاده نشود، باتری اش فاسد شده و باید تعویض گردد.

  14. سمیه گفت:

    سلام وقت بخیر امکان خرید حضوری هم وجود داره؟

    1. مدیر گفت:

      سلام بله

  15. رضا گفت:

    با سلام ایا میتوان میزان شتاب ماشبن رو کن یا زیاد کرد ما یک ماشین خریداری کردیم که شتابش خیلی بالاس و کودک نمیتونه تکان هاش رو تحمل کنه ایا میشه کاریش کرد با سپاس

    1. مدیر گفت:

      سلام
      بله با تعویض موتور میشه موتور کم شتاب تری رو جایگزین کرد.

  16. مهساااا گفت:

    سلام ببخشید ماشین شارژى هاتون از چ قیمت شروع میشه ؟و چند روزه تحویل داده میشه

    1. مدیر گفت:

      سلام
      با توجه به افزایش هفتگی قیمتها از اردیبهشت تا کنون کف قیمتها دائما در حال تغییر هست. ولیکن در حال حاضر از ششصد هزار تومان به بالا ماشین شارژی موجود هست.
      زمان تحویل در تهران همان روز و در شهرستانها یک روز بعد از ثبت سفارش می باشد.

  17. تارا گفت:

    سلام ماشین دخترم حدود ۱ ساله که استفاده نشده و د ست شارژ نمیشه.زود خالی میکنه.قابل تعمیر هست یا باید تعویض بشه؟.ممنون

    1. مدیر گفت:

      سلام
      صندلی ماشین رو باز کنید. باتری رو بردارید و مشابهش رو خریداری و جایگزین کنید. مشکل برطرف میشه.

  18. نرجس گفت:

    باسلام چکار کنیم که مدت زمان استفاده از ماشین بیشتر بشه ایا میشه باطری قوی تری گذاشت مثلا ۵ ساعت کارایی داشته باشه

    1. مدیر گفت:

      سلام
      انرژی مصرفی ماشین در یک ساعت میزان معینی است و توان این باطری ها و میزان انرژی الکتریکی ذخیره شده در آنها برای ۱٫۵ تا ۲ ساعت کافی است. اگر از باتری با همین ولتاژ ولی ظرفیت بالاتر استفاده کنید زمان استفاده افزایش می یابد.

  19. سید حسینی گفت:

    با سلام و تشکر ، ما دو سال پیش ماشین شارژ ی دونفره خریدیم ،بعد از سه ماه شارژ ش خراب شد-تو این مدت فقط با هل دادن ازش استفاده کردن،حالا میخوام بدونم اولا شارژ هر ماشین شارژ ی میشه استفاده کرد، و دوم اینکه فرمونش هم شکسته آیا قابل تعمیر هست؟ و سوم اینکه باتریش سالمه یا فاسد شده؟

    1. مدیر گفت:

      سلام و درود
      براساس مشخصات باتری میتونید شارژرش رو مجددا تهیه کنید.
      برای تعمیر باید ببینیم چقدر آسیب دیده ولی میتونید با فرمون جدید جایگزینش کنید.
      اگر باتری شارژ نشه احتمال فاسد شدنش هست و باید تعویض بشه.
      در هر حال همه این مشکلاتی که گفتید راه حل دارد.

  20. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید شارژر و کنترل این ماشینه رو از کجا میشه پیدا کرد ما دو برای دوقلوهامون داریم توی اسباب کشی شارژر و کنترلشون گم شده
    ممنونم

    1. مدیر گفت:

      سلام
      با همکاران ما در آریاکید تماس بگیرید راهنماییتون می کنند.
      شماره تماس: ۰۲۱۸۸۳۱۸۳۳۹

  21. جلیل گفت:

    سلام
    دسته بلوتوثی ماشین دیگه ارتباط برقرار نمیکنه عیب از چی میتونه باشه

    1. مدیر گفت:

      سلام
      میتونه ناشی از خرابی ریموت کنترل یا کیت مربوطه در ماشین باشد. نیاز به بررسی تعمیرکار دارد.

  22. معین گفت:

    سلام
    چند ماه از ماشین شارژی استفاده نشده
    الان شارژ نمیشه
    علتش چیه؟
    آیا باید باطری تعویض بشه؟

    1. مدیر گفت:

      سلام
      معمولا باتری در این شرایط خراب میشود و نیاز به تعویض دارد.

  23. الهام گفت:

    ماشین شارژی پسرم بعد از تعویض باطری وقتی که شارژ میشه بعد از یک ربع دور موتور کم میشه و حرکتش آهسته میشه لطف می کنین بگین مشکل از کجاست

    1. مدیر گفت:

      حتما بگذارید هفت تا ده ساعت شارژ بشه، بعد استفاده کنید. اگر باز هم این مشکل تکرار شد احتمالا باتری خریداری شده سالم نیست.

  24. حمیدرضا گفت:

    سلام
    وقت بخیر ماشین شارژی پسرم دارای دو عدد باطری هست از کجا بدونیم کدوم خرابه و اینکه باطری خواستم تهیه کنم دقیقا مثل خودشو بگیرم یا آمپر بالا بخرم..با تشکر.

    1. مدیر گفت:

      سلام
      بهترین راه این هست که به یک باطری سازی ببرید تا در مورد سلامت اونها نظر بدهند.

  25. مصطفی گفت:

    باسلام بنده یک ماشین شارژی کار کرده گرفتم چجوری بفهمم باطریش سالمه یا نه بعدشم دکمه نداره سرعتشو کم وزیاد کنیم شاسی بلند سه سرعته

  26. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید کنترل راه دور کار نمیکنه ولی نزدیک ماشین میگیری کار میکنه ولی قطع و وصل میشه باطریش رو هم عوض کردم ولی درست نشد مشکل از کجا میتونه باشه

  27. M گفت:

    سلام خسته نباشید ماشین کنترلی دخترم خودبخود بدونه اینکه کسی بهش دست بزنه حرکت میکنه و چرخهاش هم تکون میخوره علتش چی میتونه باشه

    1. مدیر گفت:

      با سلام و تشکر از شما
      این اشکال معمولا ناشی از اتصال در یکی از دکمه های ریموت کنترل رخ می دهد و به راحتی قابل رفع است.

  28. فرید گفت:

    سلام خسته نباشید نحوه مواظبت از باتری چگونه هست؟ فصل سرما که نمیشه استفاده کرد به مرور زمان باتری خراب میشه لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. مدیر گفت:

      سلام
      بهترین روش مراقبت از باتری استفاده از آن به گونه ای است که بدون فاصله زمانی طولانی کاملا پر و خالی شود.

  29. محمدرضا گفت:

    ماشین شارژی ما بعد از خالی کردن باطری دیگه استارت نمیخوره حتی ۴ساعت هم توشارژ بوده باید چجوری روشنش کنم

    1. مدیر گفت:

      با سلام
      اکثر اوقات این مشکل ناشی از عدم اتصال درست سیم باتریها و یا عدم جایگیری درست سوکت شارژر است. اگر این دو مورد را کنترل کردید و باز هم شارژ نشد باید باتری را تعویض نمایید.

  30. رسول گفت:

    سلام بنده یک موتور شارژی برای پسرم خریدم البته دو موتوره هستش با قیمت یک میلیونو هشتصد اما دنده عقب نداره فرمان موتور هم زیاد چرخش نداره ایا میشه دنده عقب براش درست کرد ممنون از شما

    1. مدیر گفت:

      سلام و درود بر شما
      انجام این کار غیر ممکن نیست و بعضی تعمیرکارها انجامش می دهند ولی فکر نمی کنیم خیلی اقتصادی باشه. بعضی موتورهای تحت لیسانس اینطوری طراحی شدند که دنده عقب ندارند و البته پر فروش هم هستند.

  31. ناهید گفت:

    سلام خسته نباشید. ببخشید شیشه ماشین شارژی آیا با چند بار پاک کردن کدر میشه؟. من تازه ده روز نیست ماشین شارژی خریدم ولی چون وسواسیت نشون دادن و چند بار پاک کردم شیشه پلاستیکیش کدر شده. حالا میشه بعدها تعویض کرد؟

    1. مدیر گفت:

      سلام
      اینها طلق پلاستیکی هستند و به صورت یدک موجود نیستند و بعضا در بازار یدک آنها بصورت پراکنده یافت می شود.

  32. سميه گفت:

    سلام صدای استارت ماشین پسرم و پخش آهنگش قطع شده ب نظرتون از چی میتونه باشه؟خیلی هم عادی سوار شد و مثل همیشه ی دفعه اینجوری شد

    1. مدیر گفت:

      سلام احتمالا سیم بلندگوش قطع شده. بهتره که به یک سرویس کار مراجعه کنید.

  33. مجید گفت:

    سلام
    لطفا بفرمائید چطور میشه ماشین شارژی را در حالت خلاص قرار داد؟

    1. مدیر گفت:

      سلام به دلیل درگیری چرخها با موتور اکثر ماشین ها حالت خلاص ندارند و دارای سه حالت عقب، جلو و توقف هستند. در حالت توقف با هل دادن ماشین شاهد چرخش همه موتورها و اصطکاک ناشی از آن خواهید بود.

      1. مهرداد گفت:

        سلام خسته نباشید من یه ماشین شارژی خریدم ولی بلد نیستم به کنترلش کانت بشم یه راهنمایی میفرمایید ممنون

        1. تحریریه آریاکید گفت:

          سلام و درود لطفا با شماره فروشگاه تماس بگیرید تا راهنماییتون کنند.

  34. علیرضا گفت:

    سلام من یک دستگاه فورد دارم که باتری از کار افتاده میخوام بدونم چه قطعاتی شامل گارانتی هست؟

    1. مدیر گفت:

      سلام
      ماشین شارژی چهار بخش دارد. بدنه، باتری، موتور و گیربکس. تنها بخشهایی که قابلیت گارانتی دارند همان موتور و گیربکس است. در آریا کید نیز تین دو قسمت تا یکسال گارانتی دارند. باتری جزء لوازم مصرفی است که به دلایل زیادی ممکن است خراب شود. البته تحویل سالم هرچهاربخش در هنگام خرید توسط آریاکید ضمانت شده است.

  35. Mehdi گفت:

    سلام یه ماشین شارژی خرید کردم برای شارژ اولیه زدم به برق به ده دقیقه نکشید اداپتورش به حد خیلی زیادی داغ کرد مشکل از چی می‌تونه باشه؟.ممنونم

  36. حسین گفت:

    سلام
    ببخشید میشه برای ماشین شارژی دوتا باطری خرید،و بعد از خالی شدن باطری اول،باطری دوم رو جایگزین کنیم،که بتونه مستمر کار کنه؟

    1. مدیر گفت:

      سلام
      بله میشه. فقط توجه داشته باشید که اگر باتری برای مدت طولانی بلا استفاده بماند خراب می شود.

  37. مسعود گفت:

    ماشین شارژی یک ماه خریدم الان دنده عقب سرعتش خوبه اما حرکت جلو سرعتش کم شده شارژ هم کامل انجام میشه مشکل کجاست؟

    1. مدیر گفت:

      سلام
      لازمه که یک تعمیرکار ببینه و عیب یابی کنه

  38. حمید گفت:

    سلام موتور شارژی فلش خور خریدم میزنم شارژ بدون این که به موتور وصل کنم چراغ شارژ سبزه و زمانی که به موتور وصل میکنم همون سبز میمونه و شارژرم میشه و زمانی که سوکت شارژر بیشتر فشار میدم داخل موتور چراغ شارژر قرمز میشه و بازم شارژ میشه ولی نمیدوم در کدوم حالت موتور شارژرمیشه وقتی که چراغ شارژر سبز یا قرمز؟ با تشکر

    1. مدیر گفت:

      سلام
      نیاز به بازدید تعمیرکار دارد.

  39. وحید گفت:

    سلام ماشین فورد رنجر خریدم مانیتورش روز اول کار میکرد الانم صفحش روشن میشه ولی کار نمیکنه باید چیکار کنم

    1. مدیر گفت:

      سلام نیاز به بازدید تعمیرکار دارد.

  40. Masoud گفت:

    ماشین شارژی پسرم چند وقت سرعتش در حرکت جلو کم شده و مثل حالتی که انگار شارژ نداره ولی دنده عقب مشکلی نداره لطف کنید راهنمایی کنید

    1. مدیر گفت:

      سلام
      این مورد معمولا ناشی از ضعیف شدن باتری است.

  41. مجید گفت:

    سلام. وقت بخیر
    چگونه می توان موقع خرید ماشین از سالم بودن باطری اطمینان حاصل کرد و اینکه ماشینی که در فروشگاه مانده آیا باطری آن سالم است یا نه. با تشکر

    1. مدیر گفت:

      سلام
      سلامت باتری با دستگاههایی که باتری سازی ها در اختیار دارند به دقت قابل بررسی است.

  42. سحر گفت:

    ممنونم توضیحاتتون عالی بود

  43. صابر گفت:

    با سلام خدمت مدیر
    سایت آریاکید
    پارسال یک ماشین شارژی خریدیم کیفیت و قیمتش هم مناسب بود خوب هم کار میکرد
    به خاطر پائیز و زمستان و هوای سرد چند ماه ازش استفاده نشده
    الان روشنش کردیم فقط چراغ هاش روشن شد
    گفتیم شاید باتری خالی کرد۱۲ ساعت گذاشتیم تو شارژ الان صدای استارت میاد چراغ هاش روشن میشه مانیتورش و آهنگاش کار میکنه
    ولی
    چهار پنج متر راه میره و وایمسته و تکون نمیخوره
    میشه راهنمایی مون کنید
    با تشکر

    1. مدیر گفت:

      سلام و درود
      این علایم نشون میده که باتریش ضعیف شده است.

  44. S.dehghani گفت:

    سلام ممنون از پاسخگویی خوبتون
    ما ۴ روزه که ماشین شارژی خریدیم و گفتن بعداز شارژ اولیه روزی یک ساعت شارژ کافیه تا باتریش خراب نشه اما روزی ۳ ساعت هم میزنیم ولی بهد از ۳ یا۴ متر شارژش کم میشه و مرتب صدای استارت روشن شدن میده مشکل از چی میتونه باشه دو موتوره هست و شاسی بلنده دور تند و اهسته هم داره ممکنه باتریش مشکل داشته باشه ؟؟

    1. مدیر گفت:

      سلام
      بعد از هر ۸ تا ۱۰ ساعت شارژ میتونید یک تا دو ساعت از ماشین استفاده کنید. اگر بعد از ۱۰ ساعت شارژ باز هم این مشکل رو داشتید باید باترش رو به باتری سازی نشون بدید.

  45. لیلا گفت:

    سلام خسته نباشید.ما یه ماشین شارژی کارکرده خریدیم.۱۲ ساعت گذاشتیم تو شارژ .ولی فقط نهایت تا نیم ساعت کار کرد.دلیش چیه.یه سوال دیگه هم از خدمتتون داشتم و این اینکه طلق پلاستیکش شکسته کجای تهران میشه اینو پیدا کرد.وباطری خوب رو از کجا باید پیدا کرد آیا باطری هم برند خاصی داره.ممنونم میشم راهنمایی بفرمایید.

  46. الهام گفت:

    سلام ممنون از پاسخهای خوبتان
    ماشین دخترم تا دیروز صبح کار میکرد شب چراغهاش روشن میشه استارت میخوره و آهنگ میزنه ولی حرکت نمیکرد فکر کردن شارژ نداره تا صبح زدم تو شارژ ولی باز همون مشکل رو داره

  47. مهدی کشفی گفت:

    سلام. من باطری جدید خریدم اما هر چند ساعت که به شارژر زدیم چراغ شارژ سبز نمیشه رو همون قرمز میمونه. بیزحمت علت سبز نشدن چراغ شارژ را بفرمایید.ممنون

  48. فهیم گفت:

    سلام چطور متوجه مشین ماشین شارژی چند موتوره هست؟ میخوام بدونم ماشین بچه چند موتورست؟

  49. محمد گفت:

    سلام
    ماشین شارژی دنده عقب سرعتش نسبت به جلو کمتره ویکی هم اینکه با کنترل ست نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  50. الیسا گفت:

    سلام آیا اگر سوئیچ ماشین شارژی در حالت روشن بماند شارژ باتری تمام میشود؟و چند مدت باتری بدون شارژ بماند فاسد میشود.اگر دوهفته شارژ نشه خراب میشه؟

  51. علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ماشین رو شارژ میزنیم استارت میخوره ولی حرکت نمیکنه
    اهنگ هم میخونه و چراغ ها هم مشکل ندارن
    اتصالات رو هم چک کردیم فک کنم ایرادی نداره
    به نظرتون مشکل از کجاست

  52. ناصر گفت:

    سلام ما یک ماشین شارژی داریم که خود بخود خاموش می شود و بعد از ۳۰ ثانیه دوباره کار میکنه و مرتب این کار تکرار می شود. بیزحمت راهنمایی بفرمایید

    1. حامد گفت:

      فیوزشو بردار درست میشه

  53. توحید گفت:

    سلام شرایط فروش اقساطی دارین؟

  54. رضا گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    ماشین شارژی بعد از چند دقیقه کارکردن کلا از کار میفته(هیچ کدوم از دکمه هاش کارنمیکنه و ماشین حرکت نمیکنه) بعد از چند ثانیه خودبخود مشکل برطرف میشه.
    لطفا راهنمایی کنید علتش چیه و چیکار باید کرد؟
    متشکرم

  55. مونت گفت:

    سلام ماشین تک موتوره دارم کنترلش گم شده چکار کنیم

  56. هیلدا گفت:

    سلام. ماشین پسرم بعد ۵ دقیقه کار کردن بعد از شارژ روی ۷ ولت چرخاش قفل میشه اصلا کار نمی کنه. حتی بدنه ماشینو بالا بردیم تا بچرخش فشار نیاد اما قفل می مونه. خاموش و روشن که می کنیم یه لحظه می چرخه باز قفل میکنه. لطفا کمکم کنید

  57. ندا گفت:

    سلام ماشین شارژر ی ما استارت میخوره چراغاش هم روشن میشه ولی حرکت نمیکنه؟
    تعمیر کار بردیم گفت مشکل باتری نداره مشکل از برد هست و نتونست درست کنه
    باید چکار کنیم
    ماشین از نوع پیشرفته ست و دوموتوره است
    لطفا راهنمایی کنید پسرم خیلی بهانش و میکنه من دو سال پیش یک و پونصد خریدمش

  58. محمد گفت:

    سلام
    ماشین شارژی مانیتور دار برای پسرم کادویی با پست فرستادن حالا همه چیش کار میکنه به جز کنترلش یعنی با کنترلش هیچ گونه فعالیتی نداره

    1. هیات تحریریه آریاکید گفت:

      سلام با پشتیبانی سایت تماس بگیرید برای ست کردن کنترل راهنماییتون می کنند.

  59. امیرحسین فتح الهی گفت:

    سلام برای شارژ ، ماشین باید روشن باشد یا خاموش؟
    و ماشین شارژی بی ام و (xmx 806) چند ساعت باید به شارژ باشه؟

    1. تحریریه آریاکید گفت:

      سلام، بهتره ماشین رو خاموش کنید و بین ۸ تا ۱۰ ساعت در شارژ نگه دارید.

  60. مهدی گفت:

    سلام و عرض ادب دوتا چرخ کوچیک متحرک پشت ماشین وجود داره ولی هرکاری میکنم باز نمیشه میشه بپرسم برای چه کاری هستن؟دستور العملشون چطوره؟
    باتشکر

  61. نورالدین رستمی گفت:

    با سلام و احترام
    من پسرم یه ماشین شارژی فورد مونیتور دار داره که نشانگر باطریش هم پره و وقتی که شروع به حرکت می کنه بعد از چند دقیقه یه دفعه خود به خود خاموش می شه و بعدش بعد از ۳۰ ثانیه دوباره روشن می شه و بعد از چند دقیقه حرکت کردن دو باره همین اتفاق می افته مشکل کجاس لطفا راهنمایی کنید ؟؟؟

  62. Fatemeh گفت:

    سلام یه سوال ممنون میشم پاسخ بدین
    اگر شارژر را از برق در بیاوریم ولی سوکت در جاشارژی ماشین بماند چه مشکلی برای ماشین پیش میاد؟
    آیا باتری خراب میشه ؟ایا برد جذاب میشه
    و اینم بگم الان که شارژر رابه برق وصل کردیم چراغ شارژ سبزرنگ هست ونشون میده که ماشین شارژ نمیشه

  63. مهرداد گفت:

    سلام. پدال گاز ماشین شارجی پسرم از کار افتاده، بی زحمت جواب بدین؟

    1. تحریریه آریاکید گفت:

      سلام
      لطفا با شماره فروشگاه که درقسمت بالای سایت درج شده تماس بگیرید.

  64. زهرا گفت:

    سلام ببخشید تازگی یه ماشین شارژی چهارموتوره خریدیم ، لاستیکهای سمت چپش خوب حرکت میکنه، لاستیک عقب سمت راست آهسته تر میچرخه ولی لاستیک جلوسمت راست اصلا نمیچرخه مشکل از چیه؟ آیا موتورها آسیب دیدن ، آخه چند بار بیشتر استفاده نشده

    1. تحریریه آریاکید گفت:

      با سلام و درود
      ممکنه موتور اون چرخ خراب شده باشه یا ممکنه بهش برق نرسه. اول وضعیت برق رسانی به چرخ رو کنترل کنید بعد برید سراغ تعمیر موتور چرخ.

  65. ابوالفضل گفت:

    س
    سلام خسته نباشبد پدال ماشبن شارری فررندم خراب شده بود. عوضش کردم
    زمانی ک سیم و.وصل کردم
    گاز میخورد و حرکت میکرد ولی ناگهان قط شد و دیگه گاز نمیخوره علتش چیه؟؟؟

  66. یاشار گفت:

    سلام خسته نباشید من ماشین شارژی پسرمو کامل شستم ۲۴ ساعت بعد باطریشو زذم پر شد ولی کار نمکنه مشکل از باطری نیست . تست کردم . چیکار کنم ایا دینامش اب رفته ؟ راهنمایی می خواستم یا برد ؟

  67. محمد گفت:

    سلام.وقت بخیر.ماشین شارژی بعد شارژ کامل و بعداز طی مسافتی خاموش میشه و استارت میزنه.باطریه نو خریدم حالا ی موقع اصلا نمیشه ی موقع ب ندرت همونجوری میشه.

  68. باران گفت:

    سلام،ببخشید ماشین شارژی خریدیم ۲تا باطری ۱۲ولت ۷آمپر میخوره ولی وقتی شارژ کامل میشه حدود ۱/۵ تا ۲ ساعت میشه استفاده کرد بنظر شما میزان کارکردش همین قدره با ۲ باطری؟

    1. تحریریه آریاکید گفت:

      سلام دوست عزیز
      به ازای ۷ تا ۱۰ ساعت شارژ میتونید ۱ تا ۲ ساعت استفاده کنید.

  69. Abolfazl گفت:

    ببخشید بهترین نوع لاستیک ماشین شارژی برای استفاده بیرون از منزل مثل موزایک و اسفالت و خاک کدوم لاستیکه؟پلاستیکی یا اسنفنجی

    1. تحریریه آریاکید گفت:

      سلام
      اسفنجی عملکرد بهتری دارد.

  70. ماشاا. گفت:

    سلام.ماشین شارژی ما خیلی خیلی کند حرکت میکنه باطریشم عوض کردم ولی درس نشد.خودم بلدم به تعمیرکار نشونش بدم اما به نظر شما موتورش خرابه یا سیم کشیش؟گیربکسشم سالمه؟
    ممنون

  71. رفیعی گفت:

    سلام باتری ماشین پسرم ۱۲ولت ۷ آمپر هست الان خراب شده میتونم باتری ۹ آمپر بزارم که مدت بیشتری شارژ نگه داره و اگر ۹ آمپر بزارم باید شارژرش هم عوض بشه؟

  72. حسین گفت:

    سلام
    ماشین هایی که دارای کنترل بلوتوثی والدین هستن آیا امکان کنترل با گوشی هم هستن؟

  73. Faeghe گفت:

    سلام… ماشین شارژی آفرود خریدیم
    مشکل جابجایی داریم
    ماشین سواری رانا داریم داخل ماشین و جعبه عقب جا نمیشه
    چه پیشنهادی دارید؟
    ؟؟؟

    1. تحریریه آریاکید گفت:

      سلام بهترین روش جابجایی استفاده از باربند سقفی است.

  74. مجید گفت:

    سلام. ماشین شارژی فرزندم مسافت زیادی حرکت نمیکنه و یکی دو متر پس از حرکت متوقف میشه و باید پا را از روی پدال برداره و دوباره فشار بده تا راه بیافته. با کنترل هم همین مشکل وجود داره و مجدد باید دکمه حرکت را فشار داد. مشکل از کجاست؟

    1. تحریریه آریاکید گفت:

      سلام و درود. باید توسط تعمیرکار بازدید شود.

  75. سعید گفت:

    سلام
    ببخشید چطور میشه حافظه موزیک هایی که تو حافظه اصلی دستگاه هست رو پاک کرد؟

  76. سلطانی گفت:

    سلام
    دنده عقب ماشین شارژی نه با پدال نه از راه دور کار نمیکنه
    مشکل از کجاست؟

    1. تحریریه آریاکید گفت:

      با سلام و درود با دفتر شرکت تماس بگیرید تا راهنماییتون کنند.

  77. امیر گفت:

    سلام و تشکر بابت وبسایت خوبتون؛
    من قصد دارم برای کودک 10 ساله ام هلیکوپتر اسباب بازی سایما آرسی تهیه کنم میخواستم بدونم به جز مدل بنزینی ( که خطرهای آتش گرفتن داره ) از چه مدل هایی میتونم تهیه کنم؟ لطفا راهنمایی بفرمائید. ممنون

    1. تحریریه آریاکید گفت:

      با سلام
      برند سایما مجموعه متنوعی از هلیکوپترهای شارژی(باتری خور) دارد که می توانید تهیه کنید.

  78. Mohamad گفت:

    با سلام.
    من ی ماشین دست دو خریدم برا پسرم وقتی اوردمش قشنگ روشن میشد.ولی زدمش ب شارژ دیگه اصلا روشن نشد ۷ساعت شارژ گرفت کشیدمش بازم ردشن نشد.
    سیمی ک ب چراغ جلو وصل هست ربطی ب روشن شدنش نداره؟

    1. تحریریه آریاکید گفت:

      سلام و درود بر شما. باد توسط کارشناس بررسی بشه. ممکنه ارتباط سوکت شارژ با باطری قطع باشه. یا اینکه باطری خراب شده باشه. یا اتصالی داشته باشه. از طریق لینک واتساپ در پایین صفحه با کارشناس فروشگاه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  79. علی رضا گفت:

    سلام ی ماشین شارژی دست دوم درحدنو خریدم بدون کنترل .الان میخوام براش کنترل بخرم برچه اساس ومشخصاتی ازماشین میتونم کنترل مربوط به این ماشین روتهیه کنم .باتشکر

  80. رضا گفت:

    سلام, اهنگ پخش میشه ولی چرا ماشین حرکن نمیکنه؟

    عکس از کاپوت یا اتصال سوکت های باطری ندارید؟

    دو تا سوکت داره که به ی باتری مقزنم قرمز و مشکی,

    و ی سوکت قرمز دیگه هست
    که اونم به مثبت اون یکی باطری میزنم

    ی سر سوکت دیگه خالی باید بمونه ؟ دیگه سوکتی نیست که بزنم سر باطری؟

  81. همتی گفت:

    سلام خسته نباشید من گوشیمو وصل کردم به ماشین شارژی درست عمل نکرد بعد خواستم کنترل خودشو وصل کنم وصل نمیشه اصلا ممنون میشم جواب بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *