مقالات راهنمای خرید والدین

طریقه راه اندازی کنترل ماشین و موتور شارژی؛ علت کار نکردن کنترل ماشین شارژی

طریقه راه اندازی کنترل ماشین و موتور شارژی کودکان

ماشین و موتور شارژی از قطعات زیادی ساخته شده‌اند و ساختاری نسبتا پیچیده دارند. یکی از قسمت‌های مهم آن‌ها، کنترل ماشین است که در این مقاله می‌خواهیم به آموزش طریقه راه اندازی کنترل ماشین شارژی و علت کار نکردن آن بپردازیم.

طریقه راه اندازی کنترل ماشین شارژی

طریقه راه اندازی کنترل ماشین شارژی

طریقه راه اندازی کنترل ماشین شارژی

ماشین شارژی و موتور شارژی دارای یک قسمت اصلی به نام موتور الکتریکی یا آرمیچر بوده که وظیفه آن به حرکت در آوردن چرخ‌ها است. برای روشن کردن موتور بایستی باتری را توسط سیم به آرمیچر متصل کنیم. برای روشن و خاموش کردن این ماشین ها از راه دور از یک فرستنده رادیویی و یک گیرنده رادیویی در این اسباب بازی استفاده می‌شود. این فرستنده که به عنوان یک دستگاه الکترونیکی است در کنترل ماشین نصب شده و گیرنده الکترونیکی در داخل ماشین قرار می‌گیرد. بنابراین برای کار کردن دستگاه فرستنده و گیرنده باید هم در کنترل و ماشین، باتری به کار رود.

طریقه راه اندازی کنترل ماشین به این صورت است که به جای استفاده از سیم بلند برای اتصال کنترل به ماشین، توسط موج های رادیویی علامتی از فرستنده به گیرنده ارسال شده و در نهایت موتور یا آرمیچر ماشین روشن می‌شود.

چرا کنترل ماشین شارژی کار نمی کند؟

چرا کنترل ماشین کار نمی کند؟

چرا کنترل ماشین کار نمی کند؟

کار نکردن و روشن نشدن ماشین شارژی کودکان می‌تواند علل گوناگونی داشته باشد که در اثر خرابی باطری ماشین و بورد کنترل آن ایجاد می‌شود. در صورتی که کنترل ماشین کار نمی‌کند ابتدا باید باتری آن را از لحاظ سالم بودن بررسی کنید چنانچه باطری ماشین مشکلی نداشت به سیم‌کشی‌های کلیدهای روشن و خاموش کلی دستگاه نگاهی بیندازید. اگر ماشین شارژی در برابر رطوبت قرار گیرد منجر به سوب گرفتگی سوکت‌های کلیدهای ماشین شده و مانع از روشن و خاموش شدن دستگاه شده و ماشین روشن نمی‌شود.

در صورتی که باتری و سیم‌کشی بدون نقص بودند باید سراغ بورد ماشین شارژی بروید که در اکثر مواقع نیاز به تعویض بورد خواهد بود. یکی از دلایل اصلی اینکه چرا کنترل ماشین کار نمی‌کند مربوط به خرابی موتور ماشین شارژی است که می‌تواند به دلایل مختلفی چون فشار بیش حد به آن و خرابی داخلی موتور به دلیل وارد شدن ضربه منجر به سوختن موتور می‌شود.

روش صحیح نگهداری از ماشین شارژی کودکان

روش نگهداری ماشین شارژی کودکان

روش نگهداری ماشین شارژی کودکان

  • اجتناب از شارژ مجدد ماشین قبل از اتمام کامل شارژ ماشین
  • شارژ نکردن ماشین با شارژهای سایر ماشین‌ها؛ در ماشین‌های مختلف ولتاژ و نوع باطری متفاوت هستند که منجر به آسیب شارژر و باطری می‌شود.
  • برای افزایش طول عمر باطری در مواقعی که برای مدت طولانی از ماشین استفاده نمی‌کنید باید قطب مثبت را از روی باتری جدا نمایید.
  • در سرازیری‌هایی که ماشین حرکت می‌کند از دنده عقب برای ترمز گرفتن استفاده نکنید چرا که این کار می‌تواند آسیب جدی به موتور وارد کند.
جمع‌بندی

در ماشین شارژی، فرستنده چند علامت را به منظور جلو رفتن، عقب رفتن، و چرخیدن به چپ و راست ماشین از فرستنده به گیرنده ارسال می‌کند. طرز کار امواج رادیویی در فرستنده و گیرنده این ماشین‌ها پیچیده بوده و مانند صدا در هوا پخش شده و برای دریافت آن باید از دستگاهی مثل گیرنده رادیویی یا گوش استفاده کرد. در ماشین های شارژی فرستنده‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که روی همان ماشین یا گیرنده کار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *