بارداری

هفته سی و نهم بارداری

وضعیت مادر و جنین در هفته سی و نهم بارداری

هفته سی و نهم بارداری ؛ هنوز زایمان نکرده‌‌اید؟ اگر این اولین بچه شما باشد، احتمال به تأخیر افتادن زایمان زیاد است. حتی اگر صد درصد از تاریخ شروع بارداری مطمئن باشید ضمانتی برای تاریخ داده شده برای زایمان طبیعی وجود ندارد. مطمئن باشید که هر وقت کودک شما آماده آمدن باشد، می‌آید.

اگر چه شما بی‌صبرانه مشتاق دیدن کودکتان هستید، آرزو نکنید که زمان آن زودتر برسد زیرا او مادامی که در رحم شما است، نیازهایش به خوبی بر آورده می‌شود و حجم کار شما کمتر است.
هر درد خفیفی که در این هفته به وجود می‌آید، از خود می‌پرسید آیا انقباضات رحمی است یا درد زایمان؟ در این مواقع برای بسیاری از زنان رفتن نزد پزشک مشکل است. اگر احتیاج به تماس با پزشکتان را دارید، فکر نکنید که ایجاد مزاحمت می‌کنید. لیستی از سؤالات خود تهیه کرده و هنگام مراجعه به پزشک همراه خود ببرید.
در این هفته مردم بیشتر از هر زمانی، درباره تاریخ زایمان سؤال می‌کنند. خیلی مؤدبانه طفره بروید. نیازی نیست که همه تاریخ دقیق زایمان شما را بدانند.

تغییرات جسمانی شما در هفته سی و نهم بارداری

مانند همه تغییراتی که در این نه ماه بارداری تحمل کرده‌اید، متوجه می‌شوید که کمی نسبت به گذشته پشمالو شده‌اید، چند تار مو روی صورت، پشت و نوک پستان‌های شما دیده می شود. در کندن آنها تردید نکنید.
در هفته سی و نهم بارداری از بین بردن موهای زهار ضروری است. نگران نباشید ضرری برای کودکتان ندارد.
از حالا به بعد شما وزن اضافه نمی‌کنید اما کودکتان اضافه می‌کند. هنوز چربی در زیر پوستش ذخیره می‌کند تا هنگام به دنیا آمدن محافظت شود.

تغییرات جنین شما در هفته سی و نهم بارداری

در هفته سی و نهم بارداری تمرین تنفسی و تولید Surfactant بیشتر می‌شود. اگر نوزاد شما در این هفته متولد شود، ریه های او کامل است و احتیاج به هیچ گونه مراقبت پزشکی ندارد.
مغز او هنوز در حال ذخیره کردن ارتباطات عصبی است که در طول بچگی‌اش ادامه خواهد داشت. سعی کنید با کودک در رحمتان صحبت کنید، آواز بخوانید و از همسرتان نیز بخواهید این عمل را انجام دهد. کودک شما با انجام این تحرکات اولیه باهوش‌تر می‌شود.

توصیه‌های این هفته

به شنا بروید به‌خصوص اگر تابستان باشد و از بی‌وزنی در آب احساس لذت کنید. نگران ظاهرتان نباشید. کسی به شما توجه نمی‌کند.
کتاب بخوانید. سینما بروید. به دوستتان تلفن بزنید و از وقتتان استفاده کنید و کارهایی که نمی‌توانستید انجام دهید به‌خصوص اگر کارمند بودید، انجام دهید.
اگر فرزند بزرگ‌تری دارید، اجازه دهید در فراهم کردن وسایل کودکتان به شما کمک کند. از طرف کودک جدید هدیه‌ای برای فرزند بزرگ‌ترتان تهیه کنید. این یک روش بسیار موثر برای برقراری ارتباط بین نوزاد جدید و فرزند بزرگ‌تر شما است.
معاینات پزشکی شما رو به اتمام است. بعضی از زنان ارتباط نزدیکی با پزشکشان برقرار می‌کنند و از اینکه دیگر نمی‌توانند این رابطه را ادامه دهند، غمگین می‌شوند.
اگر جا کم است، همسرتان را از اتاق خواب به جای دیگری بفرستید. بی‌خوابی‌های شما بهتر نشده است. توالت رفتن‌های مکرر در نیمه شب باعث آزار همسرتان می‌شود. اگر همسرتان از اتاق خواب شما به اتاق دیگری نقل مکان کرد، اطراف خود را چند بالش بگذارید. هنگام خواب یک موزیک آرامش‌بخش و نرمش های عضلانی آرامش‌بخش به شما کمک خواهد کرد.

لینک سایر هفته های بارداری:

[row style=”small” width=”custom” custom_width=”650px”] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته سی و هشتم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D9%87%D8%B4%D8%AA%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته های بارداری” color=”success” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته چهلم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%DA%86%D9%87%D9%84%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [/row]

برای خرید اینترنتی اسباب بازی، سیسمونی و سایر لوازم مورد نیاز کودک می‌توانید با مشاورین فروشگاه اینترنتی اسباب بازی و لوازم کودک و نوجوان آریاکید همفکری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *