بارداری

هفته سی و پنجم بارداری

وضعیت مادر و جنین در هفته سی و پنجم بارداری

در هفته سی و پنجم بارداری شما به ماه آخر بارداری نزدیک می‌شوید. شمارش معکوس شروع شد و رسیدن به هفته چهلم به نظر خیلی دور نمی‌آید. اگر هنوز کار می‌کنید، این ۵-۴ هفته باقیمانده را از مرخصی زایمان استفاده کنید و استراحت کنید. اگرچه بارداری یک وضعیت طبیعی است اما ادامه فعالیت در ۵-۴ هفته آخر بارداری مشکل است.

روزهای آخر آن قدر کند می‌گذرد که انگار هیچ وقت تمام نخواهد شد. اگرچه در این هفته احساس ناراحتی می‌کنید و کار برای شما مشکل شده است ولی منافعی هم دارد. مردم نسبت به شما مؤدب می‌شوند و پیشنهاد کمک می‌کنند. آنها یک علاقه واقعی و کنجکاوی نسبت به شما و کودکتان نشان می‌دهند و منفعت دیگر این است که برای استراحت کردن احتیاج به بهانه آوردن نخواهید داشت.

تغییرات جسمانی شما در هفته سی و پنجم بارداری

اگر جنین شما تاکنون در موقعیت باسن به طرف پایین قرار داشته، این هفته ان شاءالله سر به طرف پایین برمی‌گردد و در این حالت، شما احساس راحتی بیشتری می‌کنید و دیگر استخوان سر بچه به قفسه سینه شما فشار وارد نمی‌کند. این وضعیت را Cephalic Presentation می‌نامند و بهترین وضعیت ممکن برای زایمان است.

ممکن است در نوک پستان خود ترشحات خشک‌شده که رویه بسته، مشاهده کنید. پستان‌های شما سنگین‌تر شده است. از لباس زیر مناسب و راحت استفاده کنید زیرا به فشار روی شانه‌ها و قفسه سینه کمک می‌کند.

در هفته سی و پنجم بارداری مایع آمنیوتیک به اوج خودش می‌رسد و از حالا به بعد رو به کاهش می‌رود. بوی مشخصی دارد و متفاوت از ادرار است. اگر در این مرحله از بارداری کیسه آب شما چکه کند، آن را به راحتی با ادرار اشتباه خواهید گرفت. اگر هر گونه شکی درباره پارگی کیسه آب داشتید، با پزشک در میان بگذارید. در این هفته انگار که قلب شما ضربانش را گم کرده و تندتر می‌زند.

تغییرات عاطفی شما در هفته سی و پنجم بارداری

در هفته سی و پنجم بارداری یک بی‌صبری عذاب‌آور درون شما رخنه می‌کند. از کودک خود، یک تصویر در ذهنتان ساخته‌اید و مشتاقید بدانید که آیا واقعیت دارد. مدام از خودتان می‌پرسید واقعاً چه شکلی است.

میلیون‌ها سؤال به ذهن شما سرازیر می‌شود. صبور باشید. کودک شما در حال تکامل است و هر زمان که آماده آمدن باشد، خواهد آمد.

در این هفته ممکن است نالان و مستعد نابسامانی عاطفی باشید. کمردرد و پادرد توان شما را گرفته است و دوست ندارید کاری انجام دهید. این علائم یعنی که یکی دو روز به بدنتان استراحت دهید. شما هنوز کاملاً در آخر بارداری نیستید.

بارداری تا تولد یک وضعیت نرمال سالم در زندگی زنان است، آن را غیرعادی جلوه ندهید.

تغییرات جنین شما در هفته سی و پنجم بارداری

در هفته سی و پنجم بارداری رشد سریع مغز اتفاق می‌افتد. سلول‌های عصبی و ارتباطات اولیه در مغز در حال رشد است.

به خاطر داشته باشید مصرف بالای غذاهای حاوی امگا ۳ به رشد مغز جنین کمک می‌کنند. ماهی‌های چرب مانند سالمون و ساردین و ماهی تن منابع بسیار خوب امگا ۳ هستند.

جنین شما در این هفته حدود ۴۵۰ گرم وزن اضافه می‌کند. برای محافظت در هنگام تولد سلول‌های چربی ذخیره می‌کند. بیشتر نوزادان در هنگام تولد یا یک هفته بعد از تولد به خاطر مصرف انرژی، بیشتر وزن کم می‌کنند اما دو هفته بعد از تولد دوباره وزن از دست رفته را کسب خواهند کرد.

در این هفته حرکت‌های چرخشی جنین شما کمتر شده و فضای کافی برای حرکت درون رحم شما وجود ندارد. در صورتی که تغییری در حرکت جنین خود احساس کردید یا اینکه به طور غیرطبیعی آرام شد، حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید.

توصیه‌های این هفته

اگر می‌خواهید به کودکتان شیر دهید، در این باره آموزش ببینید. مطالعه اینکه یک کودک چگونه شیر می‌خورد تا دیدن به طور عملی بسیار متفاوت است. بیشتر مادران در مراحل اولیه شیردهی با مشکل مواجه می‌شوند.

ممکن است کیسه آب شما هنگامی که در خواب هستید، پاره شود. بنابراین یک ملافه پلاستیکی روی تشک خود قرار دهید و همچنین یک حوله نیز بدین منظور در ماشین خود نگه دارید. اگر زمانی که کیسه آب پاره می‌شود، سر جنین به طرف بالا باشد، آب بیشتری جاری می‌شود تا هنگامی که سر جنین در لگن قرار داشته باشد.

اگر تاکنون برای زایمان نقشه نکشیده‌اید، الآن این کار را انجام دهید. درباره نوع زایمان و اینکه چه کسی هنگام زایمان همراه شما باشد، فکر کنید. اگر تاکنون برای کودکتان اسم انتخاب نکرده‌اید، وقتش رسیده است.

لینک سایر هفته های بارداری:

[row style=”small” width=”custom” custom_width=”650px”] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته سی و چهارم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته های بارداری” color=”success” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته سی و ششم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D8%B4%D8%B4%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [/row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *