بارداری

هفته هجدهم بارداری

هفته هجدهم بارداری

هفته هجدهم بارداری باید برای شما بسیار مهیج باشد. هیچ کدام از علائم بارداری به اندازه حرکت کودک متقاعدکننده نیست. معمولاً مادرانی که اولین بارداری آنها است، هفته هجدهم، و آنها که قبلاً بچه‌دار شده‌اند، کمی زودتر متوجه حرکت کودکشان می‌شوند.
تا حالا مایع آمنیوتیک مانند یک سپر برای فعالیت‌های کودکتان عمل می‌کرده و پایانه‌های netveendings در دیواره رحم شما مستقیماً با کودک شما در تماس نبوده است. حال که کودک شما رشد کرده و بزرگ شده، پایانه‌های عصبی دیواره رحم شما را تحریک کرده و مغز شما حرکت را احساس و ثبت می نماید.

توضیح چگونگی احساس درباره اولین حرکت واقعاً سخت است. خیلی از زنان می‌گویند مانند لرزش کوچک درون شکم است، بعضی دیگر می‌گویند مانند حرکت باد است. شما احتمالاً وقتی که خوابیده یا نشسته‌اید، بیشتر متوجه حرکت کودکتان می‌شوید. وقتی متوجه اولین حرکت کودکتان می‌شوید، غیرممکن است که لبخند نزنید.

تغییرات جسمانی شما در هفته هجدهم بارداری

در هفته هجدهم بارداری ، شما قادر خواهید بود سر رحم خود را لمس کنید. افزایش اشتها در این هفته مشهود است و خانم باردار می‌تواند کالری رژیم غذایی خود را در وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های خود افزایش دهد. فشار خون نیز کمی کاهش می‌یابد. بنابراین از جابجایی و بلند شدن ناگهانی بپرهیزید.

تغییرات عاطفی شما در هفته هجدهم بارداری

احتمالاً اولین حرکت کودک خود را لمس کرده و این حس که بارداری شما واقعی است، به شما دست خواهد داد. ممکن است بخواهید خبر اولین حرکت کودکتان را تا مدتی نزد خود نگه دارید.

تغییرات جنین شما در این هفته

کودک شما درون رحم فشرده می‌شود. رحم شما مجبور است کودک شما، مایع آمنیوتیک، جفت، پرده‌ها و بند ناف را درون خودش جا دهد. صرف نظر از فضایی که اشغال می‌کند، فضایی هم برای زمانی که غلت می‌زند، لگد می‌زند و بدن خود را کش و قوس می‌دهد و می‌چرخد، نیاز دارد. خوشبختانه رحم شما یک ماهیچه خاص است و طوری طراحی شده که قادر است بزرگ‌تر از سایز و شکل اصلی‌اش شود.

این هفته کودک شما می‌تواند انگشت شست خود را بمکد. سونوگرافی‌های انجام شده در هفته هجدهم تعداد زیادی کودک را در حال مکیدن انگشت شست نشان داده است. بعضی کودکان به دلیل اینکه مدت زیادی را مشغول مکیدن انگشت بوده‌اند، با انگشت تاول‌زده به دنیا می‌آیند.

استخوان‌های کودک شما در حال سخت یا استخوانی شدن است و کمتر شبیه به غضروف است. مراقب مصرف کلسیم باشید و روزانه به مقدار کافی لبنیات مصرف کنید. اگر نمی‌توانید از شیر استفاده کنید، پنیر، ماست، بستنی، ماهی، بادام و سبزیجات نیز حاوی کلسیم هستند.

توصیه‌های این هفته

به خاطر سلامتی خود و کودکتان آبمیوه، آب معدنی یا آب معمولی همراه با آبلیمو بنوشید.
اگر تا به حال سونوگرافی انجام نداده‌اید، در این هفته انجام دهید. زمانی را برای این کار در نظر بگیرید که همسرتان همراه شما باشد. بیشتر به پهلو دراز بکشید و پهلو به پهلو شوید. خوردن قرص آهن و اسید فولیک و ویتامین‌هایی را که احتمالاً پزشکتان تجویز می‌کند، فراموش نکنید.

لینک سایر هفته های بارداری:

[row style=”small” width=”custom” custom_width=”650px”] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته هفدهم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D9%87%D9%81%D8%AF%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته های بارداری” color=”success” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [button text=”هفته نوزدهم بارداری” color=”secondary” style=”outline” radius=”10″ depth=”2″ expand=”true” link=”https://www.aryakid.com/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/”] [/col] [/row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *